اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
در اردیبهشت ماه امسال در مجموع 130 هزار و 278 قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک در کشور تنظیم شده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود 14 درصد افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: 75 هزار و 945 مبایعه نامه در اردیبهشت ماه امسال در دفاتر مشاوران املاک سراسر کشور ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از 33 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، «مصطفی قلی خسروی»  با بیان اینکه از ماه خرداد، بازار املاک اعم از استیجاری و فروش رونق می گیرد، افزود: اردیبهشت ماه پارسال در مجموع 56 هزار و 991 مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک سراسر کشور ثبت منعقد شده بود.

وی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال در مجموع 130 هزار و 278 قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک در کشور تنظیم شده که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود 14 درصد افزایش یافته است.

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور و رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری 52 هزار و 866 قرارداد اجاره مسکن در سطح کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با 55 هزار و 904 فقره قرارداد اجاره در همین ماه در سال 96 حدود 5 درصد کاهش یافت.

** بازار مسکن پایتخت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رشد خرید و فروش مسکن در تهران اظهار داشت: در این ماه 38 هزار و 752 قرارداد اجاره و مبایعه نامه در دفاتر مشاوران املاک تهران به ثبت رسید که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته یک درصد افزایش نشان می دهد.

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور و رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران یادآور شد: در دومین ماه سال جاری در مجموع 21 هزار و 412 قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به ثبت رسید که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال 96 حدود 7 درصد افزایش داشته است.

قلی خسروی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه پارسال در شهر تهران در مجموع 17 هزار و 901 قرارداد اجاره ثبت شد که این تعداد قرارداد در اردیبهشت ماه امسال به 17 هزار و 19 قرارداد تقلیل یافت که حاکی از کاهش 5 درصدی آن است.
 طبق آخرین گزارش بانک مرکزی حجم معاملات مسکن شهر تهران در فروردین امسال در مقایسه با ماه پیش از آن و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 59 و 6.3 درصد کاهش یافت که ناشی از تعطیلات دو هفته ای نوروز بوده است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 55 میلیون و 300 هزار ریال اعلام شد که نسبت به ماه پیش از آن و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 20 درصد،کاهش و 29.5 درصد افزایش نشان می دهد.

در فروردین ماه گذشته بیشترین معاملات مسکن به ترتیب در مناطق پنج، دو، چهار و 10 انجام شد و منطقه پنج با ثبت 46.7 درصد و منطقه 19 با ثبت چهار درصد به ترتیب بیشترین و کمترین رشد متوسط قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال پیش را تجربه کردند.

شاخص اجاره بهای مسکن شهر تهران نیز در فروردین ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش 9.3 درصد رشد نشان می دهد.

بنا به اعلام بانک مرکزی، ماهیت یکساله قراردادهای اجاره و اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

سهم هزینه مسکن از مجموع هزینه های خانوار در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 33.1 درصد بوده است.

بانک مرکزی هنوز آمار مربوط به معاملات مسکن در اردیبهشت ماه را منتشر نکرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار