اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

شوشان – محسن بابادی :

بالاخره انتظار ها پایان پذیرفت و کیروش لیست 24 نفره اش جهت حضور در اردوی آماده سازی پیش روی را اعلام نمود. فارغ از اینکه طرفدار کدام یک از تیم های سرخابی و از مخالفان یا موافقان کیروش باشیم، می بایست در این خصوص به نکاتی چند اشاره نماییم. به نظر می رسد در لیست دروازبان ها، نفراتی همچون مظاهری و عابدزاده هم سطح یا حتی پایین تر از حسینی باشند. اگر ملاک کلین شیت و عملکرد فنی یا تیمی باشد، حسینی با اعتماد به نفس بالا و توانایی عجیبش سبب نیمکت نشینی رحمتی در طی فصل اخیر شد. در جام حذفی کشور به مقام قهرمانی رسید و در لیگ برتر نیز نایب قهرمانی را تجربه کرد. همانطوری که دیده اید، عملکردش در لیگ قهرمانان آسیا نیز چشمگیر بوده است.

حال آنکه چرا امیر عابدزاده به وی ترجیح داده شد، جای بسی تعجب است! شاید کیروش در وی توانایی هایی دیده که بر ما پوشیده است. شاید هم لژیونر بودنش برگ برنده وی بوده باشد. الله اعلم.

در فصل سپری شده، هرچند که قلی زاده و خانزاده بازیکنانی آماده و مستعد در خط دفاعی نشان داده اند، اما می شد در این لیست وریا غفوری و سید جلال حسینی به جای آنان قرار گیرند. زیرا کفه ترازو همه جوره به نفع این دو بازیکن سرخابی سنگینی می کرد.

اینکه کیروش اظهار می دارد سن سید جلال بالاست، توجیهی غیرفنی برای زیر سوال بردن توانایی های وی و البته دلخوش نمودن خویش است. بهانه کردن این موضوع که چرا شفر در پست وینگر از وریا استفاده نموده نیز توجیهی خنده دار از جانب وی است. چرا که همه از توانایی های وریا در پست دفاع راست مطلع اند. کارلوس کیروش حتی شهامت این را نداشت که بگوید تشخیص و سلیقه من سبب این انتخاب بوده است. لذا برای فریب اذهان عمومی تنها به دلایل خاله زنکی اکتفا نمود. در خطوط میانی و تهاجمی نیز بازیکنان انتخابی بهترین های پست خویش بوده اند. هر چند که می شد به جای مهدی ترابی، کاوه رضایی در لیست انتخابی جای داشته باشد.

در هر صورت اگر قرار بود بازیکن باتجربه ای در خط دفاعی حضور پیدا کند، سید جلال می توانست گزینه بهتری از پژمان منتظری باشد.

البته این نظر من بوده و قطعا کیروش برای این نحوه انتخاب توجیهات دیگر و مسائلی را مدنظر دارد که تنها در حیطه اختیارات وی است. دقت در بازی های تدارکاتی آتی تیم ملی و شیوه تمرینات آماده سازی بازیکنان تا آغاز جام جهانی کلید حل این معادله چندمجهولی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار