اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: بعد از فرآیند مهاجرت، یک میلیون نفر کلا تلگرام را حذف کرده‌اند و در حال حاضر نیز مجموعاً هفت میلیون نفر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کرده‌اند.
خبرگزاری مهر: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست امروز کمیسیون های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس با وزارت ارتباطات و مدیران پیام رسان های داخلی گفت: مسئله مخاطرات جدی ای که فضای مجازی کشور امروز در حوزه امنیت سایبری با آن مواجه هستند و نیز مسئله استفاده زیاد از فیلترشکن ها، از سوی نمایندگان تذکر داده شد که فضای اجتماعی جامعه را با مشکل مواجه می کند، چرا که با این گستردگی سایر محتواهای غیر مجاز هم در دسترس گروه های مختلف قرار گرفته است.

وی افزود: راهکارهای این مسئله بررسی شد و تدابیری که برای حل مسئله وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا کار به خوبی پیش برود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به مطرح شدن مشکلات پیش روی پیام رسان های داخلی و برنامه های آینده آنها در این حوزه، گفت: بخشی از دغدغه نمایندگان در این حوزه این بود که اگر انحصار خارجی خوب نیست، انحصار داخلی هم نباید باشد و باید یک فضای رقابتی مناسب میان پیام رسان ها وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آمار استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی توسط مردم گفت: بعد از فرآیند مهاجرت، یک میلیون نفر کلا تلگرام را حذف کرده‌اند و در حال حاضر نیز مجموعاً هفت میلیون نفر پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کرده‌اند و با توجه به اینکه برخی افراد همزمان چند پیام‌رسان را دارند، در مجموع ۱۰.۵ میلیون نفر مشترک اقدام به نصب فعال پیام‌رسان‌های داخلی کرده‌اند و این پیام‌رسان‌ها نیز ۴۲ گیگابیت بر ثانیه ترافیک کاربران را می‌توانند مدیریت کنند.

آذری جهرمی تصریح کرد: ۲۵ درصد کاربران پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی مراجعه کرده‌اند و ۷۵ درصد باقی‌مانده نیز یا همچنان در آن پیام‌رسان‌ها باقی مانده‌اند، یا ترجیح داده‌اند از دیگر پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، اما روند استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی با شیب خوبی در حال افزایش است و با رعایت مسائلی همچون کیفیت و اعتماد، این وضعیت بهبود خواهد یافت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار