اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد نرخ خرید تضمینی جدید برای شیرخام از دامداران خبر داد و گفت: به زودی نرخ جدید در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسیده و ابلاغ می‌شود.
خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی از پیشنهاد نرخ خرید تضمینی جدید برای شیرخام از دامداران خبر داد و گفت: به زودی نرخ جدید در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسیده و ابلاغ می‌شود.

شیرخام براساس قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون تضمین محصولات کشاورزی به صورت تضمینی خریداری می‌شود که براین اساس دولت هرساله قیمت تمام شده و سود منطقی دامداران را در تولید هر کیلوگرم از این محصول محاسبه و اعلام می‌کند تا مبنایی برای خرید این محصول پروتئینی از سوی کارخانه‌های لبنی باشد.

مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - در این باره به ایسنا، گفت: نرخ خرید تضمینی شیرخام که پیش از این ۱۴۴۰ تومان بود مجددا مورد محاسبه قرار گرفت و نرخ پیشنهادی جدید را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم تا با محاسبه دوباره قیمت تمام شده بتوانیم نرخ جدید آن را به تصویب برسانیم.

وی افزود: طی سال‌های گذشته و پس از آنکه نرخ خرید تضمینی شیرخام در سال گذشته به ۱۴۴۰ تومان افزایش یافته بود، هیچ نرخ جدیدی برای این محصول تصویب نشد، در حالی که هزینه تمام شده برای تولید هر کیلوگرم شیرخام برای دامداران افزایش یافته و آنها با این وضعیت متضرر می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: گرچه کارخانه‌های لبنی معتقدند که قیمت تمام شده برای تولید لبنیات نیز بالاتر رفته و برای آنها از نظر اقتصادی به صرفه نیست که قیمت شیرخام را افزایش دهند، اما امیدواریم با تصویب و ابلاغ نرخ جدید خرید تضمینی شیرخام از دامداران بتوانیم از آنها حمایت کنیم و قطعا تدبیر در این زمینه برای متضرر نشدن صنایع لبنی نیز اندیشیده خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار