اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان:
دشت بزرگ: گزینه خاموشی برای استان خوزستان آخرین گزینه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: اکنون در سطح دنیا به این شکل نیست که به همان میزانی که نیاز مصرف باشد تولید انجام گیرد. یعنی نباید مصرف غیرمنطقی، تولید غیرمنطقی را در پی داشته باشد و باید یکدیگر را به تعادل برسانند و از یک الگوی منطقی تبعیت کنند. ما اکنون الگوی اقتصاد مقاومتی را به دنیا معرفی می‌کنیم و در شرایطی که محدودیت‌های بین‌المللی به ناحق اعمال می‌شود باید به داشته‌های خود اتکا کنیم.

باید روش‌های غلط مصرف برق را کنار بگذاریم

وی افزود: باید روش‌های غلط مصرف را کنار بگذاریم و افرادی که غلط مصرف می‌کنند باید هزینه‌های مربوط به آن‌ را بپردازند. باید هم مدیریت مصرف و هم مدیریت تقاضا صورت گیرد. برخی کشورهای دنیا در برخی از شاخصه‌هایشان علی‌رغم این‌که روبه جلو حرکت می‌کنند شاخص منفی می‌شود، به طور مثال در کشور ژاپن در پنج سال اخیر رشد مصرف منفی بوده است که این کار با تغییر برخی روش‌ها و اصلاح برخی رفتارها حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان این‌که در خوزستان اقلیم ما نسبت به سایر نقاط کشور کمی متفاوت است، گفت: منابعی که در استان وجود داشت موجب شد که استان به سوی انرژی گرایش داشته باشد. ما دو نوع نیروگاه برقابی و حرارتی را در استان می‌توانستیم مورد استفاده قرار دهیم زیرا هردو منبع یعنی آب و نفت در استان به وفور یافت می‌شدند.

دشت بزرگ عنوان کرد:‌ ما خودمان را متناسب با تغییراتی که در اقلیم صورت گرفت متغیر نکردیم و نیاز است این تغییر رویکرد را هرچه زودتر در استان داشته باشیم. این کار نیاز به سرمایه‌گذاری وزمان دارد و مشارکت بخش خصوصی و صنعت را می‌طلبد و خوشبختانه برخی صنایع به این نتیجه رسیده‌اند.

 ۶۰ درصد نیروگاه‌ها برق‌آبی و ۴۰ درصد حرارتی هستند 

وی ادامه داد: در استان ۶۰ درصد نیروگاه‌ها برقابی و۴۰ درصد حرارتی هستند اما ۴۰ درصد تولید انرژی توسط نیروگاه‌های برقابی و۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی انجام می‌شود. چرا که بنا به ماهیت نیروگاه‌های برقابی هم مدیریت آب وهم مدیریت انرژی الکتریکی نیاز است و بیشتر در زمان‌های پیک از آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اگر بخواهیم بیشتر در بخش نیروگاه‌های حرارتی کار کنیم باید به اقلیم نیز توجه کنیم و پارامترهای دیگری را نیز مورد مطالعه قرار دهیم. در خوزستان هم، توسعه نیروگاه‌های حرارتی به عنوان راهکار کوتاه مدت و میان‌مدت می‌تواند انجام گیرد تا نقصان نیروگاه‌های برقابی را به سرعت برطرف و جایگزین کنیم زیرا نمی‌توانیم هرسال در آستانه تابستان نگران تامین برق استان باشیم.

دشت بزرگ با بیان این‌که چند طرح نیروگاهی در خوزستان مصوب شده است، ‌تصریح کرد: این طرح‌ها عمدتا در مرحله اجرایی قرار ندارند. در جلسه‌ اخیر با معاون وزیر نیرو و استاندار خوزستان این موضوع عنوان شد که احداث نیروگاه‌های حرارتی در چند نقطه، حیاتی است.

حداقل دو نیروگاه حرارتی برای اهواز مورد نیاز است 

وی افزود: نقطه اول در مرکز استان چراکه مرکز ثقل بار در استان در تمام بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی اهواز است؛ بنابراین حداقل دو نیروگاه حرارتی به ظرفیت دوهزار مگاوات برای اهواز مورد نیاز است. همچنین توسعه نیروگاه خرمشهر، ماهشهر، بهبهان و احداث نیروگاه در رامهرمز و شوشتر در اولویت اول استان قرار دارند که به جمع ۶ نیروگاه حرارتی موجود اضافه شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به نیروگاه‌‌های حرارتی بیان کرد: در استان پتانسیل‌های بسیاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد که نیاز به توجه و تصویب مقرراتی در کشور دارد تا به این موضوع با دید متفاوتی به خوزستان در مقایسه با کشور به آن نگاه شود. به صورت میانگین ۳۲۰ روز آفتابی در استان داریم و می‌توانیم در جای جای استان از این نیروگاه‌ها استفاده کنیم که نیاز به ورود تکنولوژی و سرمایه‌گذاری دارد.

دشت بزرگ ادامه داد: همچنین عرصه‌های ریزگرد در استان ۳۲۰ هزار هکتار است که می‌توانند تبدیل به انرژی سبز در استان شود. از جذابیت‌های نرخ خرید برق در کشور، در حوزه تجدید‌پذیرها است. به طور مثال نرخ خرید یک کیلووات برق از نیروگاه‌ها تا ظرفیت ۱۰ مگاوات در بخش خورشیدی ۴۹۰ تومان پیش بینی شده است در حالی که متوسط نرخ فروش برق مشترکین ۸۰ تومان است. یعنی برقی را می‌خریم که با همان نرخ نمی‌فروشیم واین یارانه‌ای است که دولت برای ترغیب سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در بخش نیروگاه‌های حرارتی نیز به این روال است که سیاست‌گذاری‌ها به شکلی است که تشویق می‌کنیم بخش خصوصی در این حوزه سرمایه‌گذاری کند و اکنون ظرفیت قابل توجهی از نیروگاه‌های کشور خصوصی هستند. در خوزستان نیز عمده مجوزهایی که برای ساخت نیروگاه داده شده است متعلق به بخش خصوصی است.

ظرفیت جدیدی به نیروگاه‌های در حال ساخت استان در سال ۹۷ اضافه نشد 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص ظرفیت تولید نیروگاه‌ها عنوان کرد: اکنون بالغ بر۹۰۰۰ هزار مگاوات مجوز داده شده که نیروگاه جدید احداث شود.  ظرفیت جدیدی در سال ۹۷ اضافه نشد و آخرین ظرفیتی که اضافه شد بخش بخار نیروگاه بهبهان با ۱۶۰ مگاوات و واحدهای گازی نیروگاه ماهشهر بود که با چهار واحد ۱۶۲ مگاواتی تکمیل شدند.

دشت بزرگ گفت: علی‌رغم این‌که تلاش زیادی کردیم که در خوزستان برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق کنیم، شرایط به شدت از شرایط بین‌المللی متاثر است. ما تفاهم‌نامه‌های متعدد امضا کردیم و حتی در سال ۹۵ برای اولین بار در کشور پست برق نیروگاه‌های تجدید پذیر را به سرمایه‌گذار آلمانی واگذار کردیم اما طرف آلمانی هنوز اقدام عملی را انجام نداده است.

وی عنوان کرد: در خوزستان ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعت وجود دارد و اولین مطالبه توسعه صنعت، انرژی الکتریکی است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود. ما در استان وابستگی شدید بین نفت و نیرو داریم که همزمان در استان متولد شدند و لازم و ملزوم هم هستند. ما مکانیزم‌‌هایی داریم که از الزامات برخی صنایع است که در زمینه تولید برق نیز فعالیت کنند و به صورت نیروگاه خودتامین تولید انرژی کنند و مازاد آن را به شبکه برق بفروشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: آمارها از سال گذشته نشان می‌داد که با شرایط خشکسالی شدیدتر نسبت به سال‌های قبل مواجه هستیم، بنابراین در استان ستاد خشکسالی تشکیل و۶ کمیته در قالب آن ستاد سازماندهی شد 
که یکی از این ستادها کمیته تولید و مصرف برق و مسئولیت این کمیته با من است. در این کمیته ۱۸ عضو از بخش‌های مختلف برقی و صنایع پرمصرف استان وجود دارد. ما وضعیت محدودیت‌های پیش‌بینی شده ناشی از خشکسالی برای سال ۹۷ را مورد توجه و راهکارهایی که بتواند دامنه تاثیر این محدودیت‌ها را به حداقل برساند بررسی کردیم.
 
یکی از راهکارهای پیک‌زایی جلب مشارکت صنایع است 

دشت بزرگ ادامه داد: از جمله این راهکارها این است که ما جلب مشارکت صنایع را برای پیک زایی داشته باشیم. اکنون دو طرح ذخیره عملیاتی و طرح انتقال تعمیرات این تاسیسات صنعتی در بازه زمانی پیک برای ایام تابستان یا ساعاتی از آن، در حال اجرا است که با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده هرسال شاهد مشارکت صنایع بیشتری در این حوزه هستیم. برای صنایعی که در این دو حوزه مشارکت کنند تخفیفاتی در نرخ برق مصرفی آنان اعمال می‌‌شود؛ در سال ۹۶ این صنایع به میزان ۴.۴ میلیارد تومان از این مشوق‌ها بهره‌مند شدند و به میزان ۲۴۰ مگاوات با ما همکاری داشتند که همین میزان نیز برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: اگر واحد صنعتی در حوزه مدیریت مصرف برق راغب و مایل به همکاری نباشد، ما طبق وظیفه خود که تامین امنیت شبکه برق استان است عمل خواهیم کرد و واحد صنعتی مورد نظر در اعمال محدودیت قرار خواهد گرفت. 

همچنین برخی صنایع در خصوص پرداخت صورتحساب برق مصرفی به موقع عمل نمی‌کنند و به عنوان بدهکاران برقی محسوب می‌شوند که در حال حاضر صنایع به میزان 1500 میلیارد ریال به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بدهکار هستند. این صنایع نیز در محدودیت اعمال خاموشی در صورت لزوم قرار می‌گیرند.

به رده انرژی صنایع توجه جدی شود 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: صنایعی که می‌خواهند در آینده در استان توسعه پیدا کنند باید به رده انرژی آن‌ها توجه شود و نباید اجازه دهیم صنایع پرمصرف در استان یا حتی کشور راه‌اندازی شوند چراکه باید از منابع انرژی امروز صیانت کنیم. باید به این تصمیم نیز برسیم که صنایع کنونی استان بازنشسته شوند و صنایع جدید مستقر شوند. از این جهت که نرخ انرژی در کشور ما واقعی نیست، منابع را به تلفات تبدیل می‌کنیم وموجب می‌شود راندمان در صنعت پایین بیاید. هم صنایع موجود باید بروزرسانی شوند وهم باید به صنایع جدید توجه شود.

دشت بزرگ ادامه داد: اکنون ما در رابطه با نیروگاه‌ها نیز این نظر را اعمال می‌کنیم و به نیروگاه‌های با راندمان پایین اجازه نصب نمی‌دهیم. یعنی نیروگاه‌های کلاس E را از رده خارج می‌کنیم و کلاس F و H با راندمان تا ۶۰ درصد در شبکه نصب می‌شوند. در حالی که در گذشته نیروگاه‌هایی با کلاس C و حتی پایین‌تر از آن را در شبکه داشتیم. در حوزه کشاورزی نیز باید به همین ترتیب بهینه‌سازی مصرف صورت بگیرد. در بخش خانگی نیز بهینه‌سازی مصرف می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. 


 6 هزار مگاوات بار سرمایشی در ایام گرم سال داریم 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه خوزستان از 15فروردین تا 15آذرماه جزو منطقه یک گرمسیری محسوب می‌شود، گفت: میزان مصرف برق در حالت ماه‌های غیرگرم در گستره برق منطقه‌ای خوزستان که شامل دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد می باشد، به حدود 2هزار و 600مگاوات می‌رسد اما این رقم در تابستان به حدود 8600 تا 9هزار مگاوات می‌رسد که بیانگر چیزی حدود 6هزار مگاوات بار سرمایشی در ایام گرم سال است.

دشت بزرگ با اشاره به سیاست‌گذاری‌های انجام شده در بحث تاسیسات سرمایشی، عنوان کرد: در نقاط مختلف کشور بازارهای مختلفی داریم که کالاها در آن به قیمت‌های مختلف عرضه و به فروش می‌رسند. مردم در زمان خرید فقط به قیمت کالا توجه می‌کنند، اما آن‌ها باید به درجه مصرف انرژی محصولاتی که خریداری می کنند توجه کنند. آن‌ها باید به این جمع‌بندی برسند که اگر به این مساله بی‌توجه باشند، هزینه‌های بهره‌برداری از تجهیزات پرمصرف، سنگین‌تراز خرید آن محصول خواهد بود.

وی ادامه داد: باید حتما کنترلی بر روی بازار در بحث فروش لوازم پرمصرف انجام بگیرد و بازارها کنترل شوند. حتما باید مقرراتی برای ورود این تجهیزات به درون کشور و تولید آن‌ها وضع شود تا ما شاهد آن باشیم که کولرهای کم مصرف را در شبکه کشور توسعه دهیم. در حال حاضر کشور ایران در حال تبدیل شدن به یک کشور گرم است و استفاده از این مصرف کننده‌ها در حال افزایش در کشوراست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در این زمینه یک پیشنهاد وجود دارد که استان خوزستان به عنوان گرم ترین استان کشور به عنوان پایلوت انتخاب شود تا با حمایت برخی از صنایع رتبه یک دنیا، شاهد حضور آن صنایع در استان و انتقال تکنولوژی آن‌ها در زمینه ساخت لوازم کم مصرف برقی به درون استان باشیم و با بهره‌گیری از آن صنایع در درون استان نیاز کشور را تامین کنیم. در این زمینه باید برای این لوازم مصرف کننده‌ برق تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا خریداران تشویق شوند و نسبت به خرید چنین تجهیزاتی اقدام کنند.

شناسایی 420 مگاوات ظرفیت نیروگاهی در صنایع استان 

دشت بزرگ با اشاره به راهکارهای در نظر گرفته شده برای تامین برق مورد نیاز در تابستان 97 اظهار کرد: در این زمینه تمام ظرفیت‌های تولیدی استان شناسایی شده است تا بتوانیم ازظرفیت این صنایع در پیک امسال استفاده کنیم. حدود 420مگاوات نیروگاه در شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه، شرکت نفت، نیشکر و... شناسایی شده و مذاکراتی انجام گرفته تا از آن‌ها در زمان‌های پیک بار بهره‌گیری شود. این رقم در سال گذشته تنها حدود 100 مگاوات بود اما امسال به حدود 420 مگاوات افزایش پیدا کرده است و امسال بخشی از کمبودهای برق در زمان پیک از این طریق تامین خواهد شد.

وی با بیان این‌که کمبودهایی که در بحث برق و استفاده از نیروگاه‌های برق آبی وجود دارد، اجتناب ناپذیر است، گفت: مردم با مشارکتی که در حفظ پایداری شبکه برق انجام می‌دهند، می‌توانند نقش پررنگی را در بحث برق برای عبور از تابستان 97 ایفا کنند. در سال گذشته حدود 4400 مگاوات از نیروگاه‌های برق آبی دریافت توان داشته‌ایم که این میزان در زمان پیک حداکثر در 4 ساعت شبانه‌روز به 3600 مگاوات خواهد رسید.

برای آنکه خاموشی نداشته باشیم، مردم باید مشارکت کنند 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم محدودیتی در شبکه برق نداشته باشیم مردم باید مشارکت‌های لازم را انجام دهند زیرا کمبودها در بحث برق وجود دارد و مردم باید مدیریت مصرف برق را رعایت کنند. مردم باید به چند راهکار ساده در بحث مدیریت مصرف برق توجه داشته باشند تا شاهد مشکل در تابستان 97نباشیم. اولین موضوع آن است که مردم از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار استفاده نکنند؛ این کار کمک شایانی به پیک‌زایی در ساعت‌های اوج مصرف می‌کند.

دشت بزرگ با بیان این‌که نباید به دنبال آن باشیم که زمستان را در تابستان تجربه کنیم به قیمت آنکه شبکه برق ناپایدار شود، گفت: نکته دوم در بحث مدیریت مصرف برق که مردم باید به آن توجه داشته باشند آن است که تنظیمات سیستم‌های سرمایشی خود را روی حالت معتدل قرار دهند. دمای رفاه بدن 24درجه سانتیگراد است اما در اغلب منازل تنظیمات دمای سیستم‌های سرمایشی بر روی 16درجه قرار دارد و این موضوعی است که به یک الگوی غلط تبدیل شده و باید از سوی مردم اصلاح شود. مردم تنظیمات دمای سیستم‌های سرمایشی منازل خود را بر روی 24درجه سانتیگراد قرار دهند تا شاهد خاموشی و ناپایداری در سایر نقاط کشور نباشیم.

وی ادامه داد: انتظار برای عبور از تابستان97 در بحث مدیریت مصرف، نباید فقط از صنعت برق باشد و این یک مساله دو طرفه و تعاملی با مردم است و مصرف گنندگان نیز باید به این موضوع کمک کنند تا شاهد مشکلی در تابستان نباشیم.

در سبد هزینه‌های خانوار، سهم انرژی الکتریکی بسیار کم است 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: شدت روشنایی در منازل، ادارات و معابرعمومی بالا است و باید در معماری‌ها از حداکثر نور طبیعی بهره بگیریم. با توجه به این‌که در سبد هزینه‌های خانوار، سهم انرژی الکتریکی بسیار کم است، استفاده کننده به خود اجازه می‌دهد تا دچار بد مصرفی شود و هر میزان که می‌خواهد از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند. همه مردم در قبال بد مصرفی مسئول هستند و باید این رفتارها هرچه سریعتر اصلاح شوند.

دشت بزرگ با بیان این‌که رفتار تغییرات دمایی و مصرف برق ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و از یکدیگر تبعیت می‌کنند، گفت: تجربه‌ای برای اولین بار در کشور توسط برق منطقه‌ای خوزستان در سال 95 مورد آزمایش قرار گرفت که متناسب با رشد دما و عبور آن از دمای 49درجه که مصرف انرژی به شدت رشد می‌کند و تهدیدی برای صنعت برق است، ادارات در ساعت 13 تعطیل شوند. این کار در سال 95موثر بود اما تا زمانی که این کار عملیاتی شد، مدتی به طول انجامید و نتوانستیم از ظرفیت آن به خوبی استفاده کنیم.

پیش‌بینی کاهش ساعت اداری برای تابستان امسال 

وی با اشاره به این‌که پیش بینی ما برای سال 97 کاهش ساعت کاری در ادارات است، ادامه داد: در سال 96، 99روز دمای بالای 47درجه سانتی گراد و 64روز دمای بالای 49درجه سانتی گراد را تجربه کردیم و این موضوع و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته باعث شد تا به خوبی از این ظرفیت استفاده شود اما برای امسال سیاست‌ها در این زمینه اندکی تغییر پیدا کرده است. توافق کرده‌ایم که این کار امسال به صورت پیوسته در طول ایام تابستان صورت بگیرد. طرح آن آماده شده و با تصمیمی که استانداری خوزستان در روزهای آینده اتخاذ خواهد کرد، این کار اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: وزارت نیرو یک رسالتی را به عهده شرکت‌های توزیع برق گذاشته است تا حداکثر استفاده را از بحث مدیریت مصرف برق داشته باشند تا امسال رشد مصرفی در مقایسه با سال گذشته در کل کشور نداشته باشیم که البته این موضوع خوشبینانه است اما غیر ممکن نیست و امیدواریم که در کشور این مساله اتفاق بیافتد.

خاموشی، آخرین گزینه مدیریت بار در خوزستان است 

دشت بزرگ اظهار کرد: گزینه‌های زیادی را روی میز صنعت برق برای مدیریت بار شبکه در استان خوزستان داریم اما گزینه خاموشی برای استان خوزستان آخرین گزینه است. در این زمینه نباید از حوادثی که ممکن است شبکه را دچار مشکل کند، غافل شد اما با فرض شرایط عادی شبکه، خاموشی آخرین گزینه مدیریت بار در استان خوزستان است.

1300مگاوات در پیک ظهر تابستان با کمبود برق مواجه هستیم 

وی افزود: اگر فرض کنیم که مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته باشد و نیروگاه‌های برق آبی در زمان پیک به تولید برق بپردازند و نیروگاه‌های حرارتی نیز با حداکثر ظرفیت خود کار کنند، به میزان 1300مگاوات در پیک ظهر تابستان با کمبود برق مواجه هستیم. کمیته مصرف برق اقداماتی فنی اتخاذ کرده است تا این میزان مورد نیاز استان را از شبکه سراسری دریافت کنیم. ظرفیت دریافت این میزان توان در شبکه برق استان وجود دارد اما مشروط به آن است که این میزان برق ذخیره یا در کشور وجود داشته باشد یا اینکه در سایر نقاط کشور مدیریت بار اعمال شود تا بتوان این 1300مگاوات برق مورد نیاز را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: میزان کمبود برق استان در ساعات غیر از پیک مصرف به حدود 3400 مگاوات افزایش پیدا می‌کند و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا این میزان برق نیز تامین شود و مردم استان خوزستان در تابستان با مشکل خاموشی و قطعی برق مواجه نشوند. همت و اهتمام برق کشور بر آن است تا با توجه به شرایط آب وهوایی استان خوزستان، هیچگونه خاموشی در استان اعمال نشود. این موضوع مشروط بر آن است تا این کار منجر به یک رویه غلط برای مردم نشود و مدیریت مصرف را به درستی رعایت کنند.

پست‌های GIS توسعه می یابند

دشت بزرگ با اشاره به برنامه توسعه‌ای شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در خصوص پست‌های GIS عنوان کرد: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های وسیعی برای توسعه این تکنولوژی در سطح شبکه برق منطقه‌ای خوزستان انجام گرفته است. در این زمینه از مصوبه 15فروردین ماه دولت، برای توسعه پست‌های برق GIS حداکثر استفاده انجام گرفت و احداث 14پست GIS برنامه‌ریزی شد تا از محل اعتبارات این مصوبه خریداری و در استان نصب شوند. 16 پست GIS دیگر نیز پیش‌بینی شده است که از طریق فاینانس در استان اجرایی شوند. کارهای مالی این پست‌ها به صورت متمرکز در مرکز در حال انجام است. در زمینه توسعه پست‌های برق GIS نگاه به این است که صرفا به دنبال خرید نباشیم و انتقال تکنولوژی نیز انجام بگیرد.

وی گفت: با یکی از شرکت‌های بومی کشور مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا یکی از برندهای برتر سازنده تجهیزات پست‌های برق GIS در دنیا این تکنولوژی را وارد کشور کند. در آینده نزدیک با این شرکت معتبر، مذاکرات قراردادی خواهیم داشت تا این تکنولوژی را وارد کشور کنیم تا ابتدا در استان خوزستان مورد استفاده قرار بگیرد و سپس به تبع آن در سایر نقاط کشور استفاده شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به گونه‌ای عمل شده تا تاسیسات برق استان در مقابل تهدیداتی مانند ریزگردها ایمن باشند. اقدامات انجام گرفته بر روی تاسیسات در سال 96 باعث شد که دیگر شاهد آن اتفاقاتی که در سال 95به وقوع پیوست نباشیم. اگر منابع اجازه دهند، در خصوص تاسیسات جدید الاحداث به سمت احداث پست‌های GIS خواهیم رفت اما برای تاسیسات موجود، کار مقاوم سازی را مدنظر داریم.

مجهزترین ناوگان شست‌وشوی تجهیزات برق در خوزستان وجود دارد 

دشت بزرگ خاطرنشان کرد: مجهز ترین ناوگان شست‌وشوی تجهیزات برق در استان خوزستان وجود دارد. دو دستگاه منحصر به فرد شست‌وشو در کشور وجود دارد که این دو دستگاه در اختیار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هستند و از آن‌ها برای شست‌وشوی تاسیسات بهره‌گیری می‌شود. این دو دستگاه در سال 96 خریداری شده‌اند و با توجه به کاری که در بحث تعویض مقره‌ها در حال انجام است، چنین تجهیزاتی برای شست‌وشو کمتر موردنیاز هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار