اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
جنگنده های ائتلاف امریکایی شهرک 'الباغوز' علیا را هدف قرار داده است؛ منطقه ای که در نزدیکی شهرک 'هجین' واقع در بخش شرقی دیرالزور قرار دارد.
اندکی بعد از آنکه پنتاگون در پیامی به بشار اسد اعلام کرد که در دفاع از مناطق شرق و شمال شرقی سوریه(دیرالزور و رقه) به روش نظامی متوسل خواهد شد، ترامپ دستور تهاجم به این منطقه را صادر کرد.در حمله جنگنده های نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا به دیرالزور، دست کم هشت تن کشته شدند.

ایرنا نوشت: روزنامه الوطن سوریه نوشت: جنگنده های ائتلاف امریکایی شهرک 'الباغوز' علیا را هدف قرار داده است؛ منطقه ای که در نزدیکی شهرک 'هجین' واقع در بخش شرقی دیرالزور قرار دارد.

حملات پنتاگون واکنشی به اظهارات بشار اسد بود که گفته بود تنها مشکل باقیمانده مناطق شرقی و شمال شرقی است که دست نیروهای دموکراتیک کرد است و چنان که با مذاکره این مناطق را تخلیه نکنند از روش زور استفاده خواهد کرد. کردها همپیمان اصلی امریکا هستند.وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خطاب به رئیس جمهوری سوریه گفت که اگر دولت این کشور از مناطق شمال شرقی سوریه دست نکشد و مناطق را به نیروهای دموکراتیک کرد واگذار نکند، از توان و نیروی نظامی خود برای بازپس گرفتن آنها استفاده خواهد کرد.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد گزارش داد، با توجه به آن که وضعیت جسمانی برخی از زخمی شده ها وخیم گزارش می شود، احتمال افزایش کشته ها وجود دارد.

از سوی دیگر، برخی منابع غیر رسمی سوریه شمار زخمی های حمله ائتلاف امریکایی به این منطقه را 17 تن اعلام کردند و گزارش دادند: اسم سه کودک نیز در میان کشته شدگان دیده می شود.

سازمان آمریکایی ایروارز «airwars» که یک سازمان فعال غیر دولتی و حقوقی آمریکایی به شمار می رود، بهمن ماه 96 در گزارش سالانه خود اعلام کرد: شمار غیر نظامیانی که در سال 2017 در حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده اند، به 6 هزار و 47 تن رسیده است.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از ماه آگوست 2014 (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» را تشکیل داد.

سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.

دولت دمشق همچنین همکاری واشنگتن با نیروهای دمکراتیک کرد سوریه را فاقد وجاهت قانونی می داند، گروهی که با حمایت آمریکا با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شرق و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار