اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
رئیس مرکز انتقال خون بهبهان گفت: کسانی که روزه‌دار هستند می‌توانند بشرط میل نمودن سحری اوایل صبح روز بعد برای اهداء خون مراجعه کنند.
آرام چالیک اظهار داشت: در دوماهه اول امسال 2726 مراجعه ثبت شده است که 2009 نفر خون‌گیری شده که 1326 نفر آن‌ها بصورت مستمر در طول سال اقدام به اهداء خون کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد 1953 نفر مرد و 56 نفر زن بوده که متاسفانه آمار بانوان بسیار کم است و باید در بین این قشر فرهنگ اهدا خون نشر داده شود که هیچ مشکلی برای اهدا خون بشرط سلامت جسمی ندارند.

رئیس مرکز انتقال خون بهبهان با اشاره به آمادگی مرکز انتقال خون شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد بیان کرد: در این ماه مراجعات شیفت صبح به نسبت کم می‌شود اما در شیفت شب و بعد از افطار مراجعه خوب و قابل قبول هست.

وی گفت: اهدا خون در این ماه هیچ‌گونه ضرری برای بدن ندارد و ممکن است فرد دچار افت فشار بیشتری شود لذا توصیه می‌کنیم روزه‌داران گرامی در اوایل وقت صبح به مرکز مراجعه کنند که وقت استراحت کافی بعد از انجام اهدا خون نیز داشته باشند.

امکانات محدود مانع برپایی ایستگاه‌های انتقال خون در شهر

چالیک عنوان کرد: با توجه به امکانات محدود و کمی که این مرکز دارد متاسفانه نمی‌توانیم بصورت مستمر و مداوم پایگاه انتقال خون را در سطح شهرستان داشته باشیم و پایگاه‌های سیار راه‌اندازی کنیم و لذا از مردم شریف شهرستان تقاضامندیم جهت تسریع و بهتر انجام دادن روند اهداء خون به مرکز ما واقع در خیابان پیروز مراجعه کنند.

کاهش اهدا خون نسبت به سالیان گذشته

وی ادامه داد: انقال خون بهبهان در برهه‌های خاص اقدام به ارسال پیامک یا فراخوان تلفنی می‌کند اما نکته قابل ذکر این ‌است که روند اهدا خون به نسبت سالیان گذشته کاهش یافته البته در ماه گذشته شاهد رشد نسبی این آمار بوده ایم البته باید به این نکته نیز اشاره شود که مقدار معافیت‌ها زیاد شده است.

48 درصد جامعه دارای گروه خونی o+ و o- است

رئیس مرکز انتقال خون بهبهان تصریح کرد: به میزان تعداد بالای این گروه خونی و اهداء خون این گروه میزان گیرنده‌های آن نیز بالاست و نمی‌توانیم عنوان کنیم یک گروه خونی تعداد اهدا کم و مصرف بالایی دارد لذا با توجه به اهداء مصرف هم داریم.

نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق سایر دستگاه‌های دولتی 

وی ادامه داد: خوشبختانه جمعیت هلال احمر شهرستان بهبهان با توجه به تعداد بالای اعضا داوطلبی که دارد بیشترین همکاری را با این مجموعه دارد و ما از دیگر نهادهای بهبهان انتظار داریم مرکز انتقال خون شهرستان را در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه یاری کنند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار