اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
نماینده اهواز:
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خشکسالی و نیاز آب برای تامین برق گفت: تابستان گرمی در خوزستان خواهیم داشت و باید برای مواجهه با بحران آب و برق در تابستان آمادگی داشته باشیم. درست است که زیرساخت‌ها فراهم شده است اما برای تأمین برق نیاز به آب داریم و باید مردم و مسئولین در این زمینه هماهنگ باشند.
جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان با اشاره به خشکسالی اخیر و احتمال ایجاد بحران تامین آب و برق در خوزستان اظهار کرد: طی دو سال اخیر برای تأمین زیرساخت‌ها اعتبارات خوبی فراهم شد و بسیاری از زیرساخت‌ها ترمیم شده است. مقره‌ها و ترانس‌های قوی خریدای شده و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب نیز مجهز شده‌اند.

وی افزود: با توجه به این اعتبارات و اقدامات انجام شده در حال حاضر وضعیت برق خوب است اما انتظار داریم به نیروگاه‌های حرارتی نیز توجه شود تا در صورت وجود مشکل برق آبی از آن نیروگاه‌ها استفاده شود.

نماینده اهواز گفت: با توجه به خشکسالی اخیر وضعیت در تابستان خوب نیست بنابراین باید مردم در استفاده بهینه از برق همکاری کنند. باید جهت استفاده از نیروگاه‌های برق بین سازمان آب و برق و مردم هماهنگی وجود دشته باشد تا شاهد قطعی برق نباشیم.

کاظم‌نسب الباجی در خصوص تأمین آب زراعی کشاورزی نیز تصریح کرد: جلسات مکرری با متولی اتحادیه کشاورزی، سازمان آب و برق، شهرداری و شورای تأمین تشکیل شد تا در صورت وجود آب کافی پشت سدها مجوز کشت تابستانه به کشاورزان داده شود.

وی ادامه داد: وضعیت آب در رودخانه کرخه بهتر از رودخانه کارون و مارون است بنابراین امکان کشت در منطقه کرخه وجود دارد. به دنبال این هستیم که در صورت وجود آب کافی در رودخانه کارون مجوز کشت تابستانه داده شود.

نماینده اهواز عنوان کرد: تابستان گرمی در خوزستان خواهیم داشت و باید برای مواجهه با بحران آب و برق در تابستان آمادگی داشته باشیم. درست است که زیرساخت‌ها فراهم شده است اما برای تأمین برق نیاز به آب داریم و باید مردم و مسئولین در این زمینه هماهنگ باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار