اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲
پس از چندین‌بار تغییر زمان‌بندی، هند و آمریکا توافق کردند که نخستین گفت‌وگوهای دوجانبه -میان وزرای دفاع و خارجه دو کشور- را در ششم ماه جولای در واشنگتن برگزار کنند.
از آن‌جایی که ایران سومین تامین‌کننده نفت هند است، تحریم‌های آمریکا علیه تهران دهلی نو را نگران کرده است. هند همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلانی هم در بندر چابهار در ایران کرده است که دهلی نو را از طریق افغانستان به آسیای میانه متصل می‌کند و از این طریق پاکستان را دور می‌زند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری هندوستان تایمز، پس از چندین‌بار تغییر زمان‌بندی، هند و آمریکا توافق کردند که نخستین گفت‌وگوهای دوجانبه -میان وزرای دفاع و خارجه دو کشور- را در ششم ماه جولای در واشنگتن برگزار کنند.

تصمیم برای برگزاری این نشست، پس از دیدار «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در آگوست ۲۰۱۷ در کاخ سفید صورت گرفت. دو طرف در ابتدا توافق کردند که این گفت‌وگوها در ۱۸ و ۱۹ آوریل صورت بگیرد.

«سوشما سواراج»،وزیر خارجه هند، و «نیرمالا سیتارامان» وزیر دفاع این کشور، به آمریکا سفر خواهند کرد تا با همتایان خود دیدار کرده و درباره مسائل دوجانبه و همچنین تغییرات منطقه‌ای به گفت‌وگو بنشینند.

به گفته یک مقام رسمی، به احتمال زیاد تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران از موضوعات مورد بحث خواهد بود. از آن‌جایی که ایران سومین تامین‌کننده نفت هند است، تحریم‌های آمریکا علیه تهران دهلی نو را نگران کرده است. هند همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلانی هم در بندر چابهار در ایران کرده است که دهلی نو را از طریق افغانستان به آسیای میانه متصل می‌کند و از این طریق پاکستان را دور می‌زند.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نیز به خرید تسلیحات نظامی هند از این کشور ضربه خواهد زد و دهلی نو خواستار آن شده که از این تحریم‌ها مستثنی شود.

یک مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود، گفت که همکاری در حوزه مبارزه با تروریسم از دیگر محورهای کلیدی این گفت‌وگوها خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار