شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

یک گاومیش‌دار خوزستانی گفت: باتوجه به این‌كه تولید ما سهم به‌سزایی در تأمین و گوشت، شیرخام و سایر لبنیات استان دارد اما متاسفانه هیچ‌گونه توجهی از سوی متولیان بخش کشاورزی به تامین نهاده‌های دام ما نمی‌شود.

داوود ناصری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان‌کرد: تا سال‌گذشته جهاد کشاورزی به ازای هر 30 رأس گاومیش ماهانه یک تن سبوس به گاومیش‌داران می‌داد در حالی که نیاز این تعداد گاومیش به سبوس بیش از 15 تن در ماه است اما امسال همین میزان را دیگر به گاومیش‌داران نمی‌دهند.

وی افزود: وقتی متولیان به ما سهمیه‌ای نمی‌دهند مجبوریم علوفه مورد نیاز دام‌های خود را از بازار آزاد تهیه کنیم. در حال حاضر هر تن سبوس را 350 هزار تومان از بازار آزاد خریداری می‌کنیم.

این گاومیش‌دار با اشاره به مشکلات دیگر خود از جمله عدم توجه سازمان دامپزشکی به گاومیش‌ها، بیان‌کرد: این سازمان هیچ‌گونه نظارتی بر گاومیش‌ها ندارد، در حالي كه ماهانه باید واکسن‌‌های پیشگیری از بیماری را به گاومیش‌ها تزریق کنند اما تا ما خبرشان نکنیم اصلا سری به گاوميش‌ها نمی‌زنند.

ناصری تصریح‌کرد: واکسیناسیون گاومیش‌ها یکی از وظایف سازمان دامپزشکی است اما گاومیش‌داران به ازای حضور هر کارشناس دامپزشکی هزینه‌ای پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: مشکلات زیاد دیگر اجازه ادامه فعالیت پرورش گاومیش را به گاومیش‌داران نمی‌دهند و آن‌ها مجبورند دام‌های خود را بفروشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار