شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :

نقد دکتر شریعتی استاندار خوزستان نباید تنها به مولفه هایی محدود شود که در آن، نقدها منتهی به ایرادهایی شوند که صرفا، جهت اختلافات ‌درون اردوگاهی حامیان دولت را نشان دهد و از مسایلی چون کارآمدی، عدالت اجتماعی و اعمال حاکمیتی خوب حرفی به میان آورده نشود.

نقدهایی که اغلب متوجه ی استاندار خوزستان است حکایت از دعواهایی دارد که بر سر تقسیم کیک قدرت اتفاق افتاده که متاسفانه ربطی به مقدرات استان ندارند.

به هر حال جایگاه استانداری خوزستان در نظام سیاسی کشور بعنوان نماینده ی ارشد کابینه ی دولت، دارای نقش رفیع صیانتی است که در حقیقت باید ضمن همه گونه همگرایی قانونی نیز از تداخل اراده ی سایر قوا در اتوریته ی قوه ی مجریه ممانعت بعمل آورد.

الغرض، نباید رئیس دفتر یک نماینده در روز روشن در جلسه ی معارفه فرمانداری حضور یابد و برای آن  فرماندار(نماینده ی دولت) در آن جلسه ی رسمی خط و نشان بکشد و به او بگوید اگر ما نبودیم شما به این منصب تکیه نمی زدید و لذا حواست را خوب جمع کن تا دست از پا خطا نکنی و این شکلی قدرت خودشان را به رخ آن فرماندار بکشند و بدتر از این، هم کسی پیدا نشود به آن طرف بگوید اصلا، شما کی هستید که اولا، در این جلسه حضور بیابی ، دوما وقت حرف زدن داشته باشی، سوما خط و نشان بکشی.

معمولا گروه مشاوران و افرادی که روابط عمومی شاغل هستند عمدتا از میان افرادی برگزیده می شوند که کم و بیش از جایگاه دپارتمانی و صاحب نظری در حوزه هایی مربوطه برخودار باشند که در آن حوزه ها به مشاوره گرفته می شوند .

خب، شما خیل مشاورانی و مدیران روابط عمومی که در استانداری و اغلب فرمانداری ها منصوب شدند را بنگرید و ببینید کامیک از آنها دارای  این شاخصه ها هستند.

البته، یک مقام ارشد استانی باید همواره نقد مشفقانه بشود نه این که چون ما را در تقسیم کیک قدرت شریک نکرده است حالا، ما هم بلند بشویم و  اره در دست بگیریم و پایه های کرسی او را ببریم .

در واقع این حرکت ها هم نادرست و فرصت طلبانه است.این که بگوئیم هر منتقدی که پرسشگری می کند حتما غرض آلود سخن می گوید و یا مطلب می نویسد. این هم غلط است چون کار منتقدین پرسشگری است آن هم با دلیل و سند و خیلی متین باید این پرسشگری ها را انجام بدهند. زیرا، منتقد نه قاضی است ونه داروغه، آری، منتقد که در منصب قضاوت و یا در مقام استنطاق نیست.

امروز استاندار خوزستان از سوی مخالفین نقد مشفقانه نمی شود بلکه بیشتر از سوی افرادی تخریب می شود که از کیک قدرت سهمی مطالبه می کنند و همچنان مورد قضاوت و استنطاق قرار می گیرد. که مثلا، چرا سهم مرا از کیک قدرت نمی دهی و چرا فلان ماهی را به سوی من پرتاب نمی کنی.آری، این افراد در استان، خیلی خطرناک هستند زیرا با حرکات ایذایی خود باعث گمراهی مردم و تردید نیروهای محرکه توسعه استان می شوند و جماعتی را با مطالبه ها ی منافع جویانه ی خود بی تکلیف می کنند و از مدار کارآمدی بیرون می کشند.

بعضی از افراد دلفین صفت گرد کشتی صیادی مدیریت اجرایی استان حرکت می کنند و تخصص کاری آنها، دقیقا، دلفین صفتی است. چون غم مردم و آبادانی استان را در سر نمی پرورانند و هرزگاهی از آب بیرون می جهند و یک نمایش قومی و یا یک حرکت " ان جی یو ئی" برای استاندار بشوق دریافت یک گنده ماهی انجام می دهند که نشان بدهند که ما اینجا، حامی شما هستیم.

این افرادی که از حمایت واقعی فقط در نمایش آن تخصص دارند وجودشان برای استان خطرناک است.چون، هم وقت استاندار را ضایع می کنند و هم به قلب توسعه ی استان خوزستان خنجر می زنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار