اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
مشاور استاندار در امور آب:
اگر مصرف آب در شمال خوزستان مدیریت نشود، برداشت آب از کارون این رودخانه را در پایین دست با مشکل مواجه می کند.
مشاور استاندار خوزستان در امور آب اظهار کرد: برداشت آب از کارون برای شهرهای پائین دست بر این اساس انجام می شود که مقدار مصرف شهرهای شمالی استان از این رودخانه به صورت صحیح تر و بهینه تری صورت پذیرد.

وی افزود: در شمال استان بار مصرف آب بر روی رودخانه کارون بسیار بالا بوده و وضعیت این رودخانه در اهواز و پائین دست آن فوق بحرانی است؛ زمانی اجرای طرح های برداشت آب توجیه پذیر خواهد بود که اقدامات صرفه جویی و بالا بردن راندمان آب کشاورزی و کاهش مصرف در شمال خوزستان به نتیجه برسد.

قمشی گفت: اگر این اقدامات به نتیجه نرسد، برداشت آب از کارون به جز وخیم‌تر کردن شرایط چیز دیگری در بر نخواهد داشت.

رئیس دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: متأسفانه در استان خوزستان به جز رودخانه کارون، منبع آبی دیگری برای جبران مشکلات رودخانه های زهره و جراحی وجود ندارد از این رو باید موازی با برداشت آب از این رودخانه، اقدامات مربوط به کاهش مصرف در شمال استان انجام شود.

قمشی بیان کرد: طرح های توسعه نیشکر با مدیریت صحیح ۳۰ درصد آب مازاد مصرفی خود، می توانند نقش مهمی در این فرایند داشته باشند.

مشاور استاندار خوزستان در امور آب اظهار کرد: اگر میزان مصرف آب شمال استان همچون سال های گذشته باشد، در پائین دست رودخانه کارون به ویژه در شهرهای آبادان، خرمشهر و نخیلات اروندکنار با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

مهر/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment چرا میترسید بگوبید مشکل اصلی انتقال آب با کیفیت سرشاخه ها به اصفهان ویزد وکرمان و قم و...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار