اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه آب در حال حاضر تقریبا قابل مزه مزه کردن است، گفت: تا دو روز گذشته EC آب در شادگان بالای 7300 میکروموس بر سانتیمتر بود اما خوشبختانه روز گذشته EC آب حدود 3000 میکروموس بر سانتیمتر کاهش پیدا کرد و اکنون وضعیت بهتری دارد.
سعید حاجیان با اشاره به وضعیت شوری آب در شادگان اظهار کرد: تا دو روز گذشته EC آب در شادگان بالای 7300 میکروموس بر سانتیمتر بود اما خوشبختانه روز گذشته EC آب حدود 3000 میکروموس بر سانتیمتر کاهش پیدا کرد و اکنون وضعیت بهتری دارد.

وی افزود: اوج شوری آب در شادگان را در دو روز گذشته شاهد بودیم اما با توزیع آب به وسیله تانکرها و همچنین فعال سازی آب شیرین کن‌ها در شهرستان، مانع آن شدیم تا مردم با مشکلات جدی در بحث شوری آب مواجه شوند.

سرپرست فرمانداری شادگان تصریح کرد: با صحبت‌هایی که با استانداری خوزستان انجام گرفت، خوشبختانه سهم شهرستان از طرح آب غدیر افزایش پیدا کرد و این موضوع باعث شد تا EC آب در شادگان کاهش پیدا کند و تا روز گذشته به حدود 4200 میکروموس بر سانتیمتر برسد که می‌توان گفت آب با چنین EC تقریبا قابل مزه مزه کردن است.

حاجیان عنوان کرد: پیشروی آب دریا و همچنین عدم رهاسازی آب از پشت سد باعث شوری آب شده بود. با احداث بند خاکی مارد در خرمشهر، شاهد عدم ورود آب دریا در رودخانه هستیم و این موضوع کمک می‌کند تا آب در شادگان نیز وضعیت بهتری پیدا کند. همچنین با رها سازی آب از سد گتوند و افزایش سهم آب شهرستان از طرح غدیر، کیفیت آب شادگان بهبود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش از احداث این بند خاکی، شوری آب دریا به ایستگاه آبرسانی شادگان در دارخوین رسیده بود و باعث شوری آب شادگان شده بود اما خوشبختانه با احداث بند خاکی مارد اکنون شاهد بهبود وضعیت آب هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار