اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
امام جمعه موقت اهواز:
آیت الله حسن زاده گفت: مردم این دو شهر روزهای بسیار سختی را گذرانده و می‌گذرانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۸ تیرماه) در اهواز با اشاره به تأکید قرآن کریم و روایات پیامبر(ص) و ائمه(ع) درباره اسراف اظهار کرد: زمامداران هر جامعه باید عدالت و دوری از اسراف، برنامه آن‌ها باشد. اثر شوم اسراف فقر است، حتی اگر منابع یک جامعه بسیار غنی باشد.

وی با اشاره به چند مناسبت در تیرماه، گفت: ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی از محدثان بزرگ از سلسله امام حسن مجتبی(ع) است. همچنین هشتم تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت است؛ از جنایاتی که بعثی‌ها و صدام با حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها علیه رزمندگان ما و کردهای عراق مرتکب شدند. همچنین ۱۷ شوال سال پنجم هجری سالروز کشته شدن عمربن عبدود به دست امام علی(ع) در جنگ خندق است که به روز پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای نامگذاری شده است؛ افتخار همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف، اقتداء به امام علی (ع) است. همچنین ۱۰ تیرماه روز صنعت و معدن نامگذاری شده است. بخش مهمی از توسعه جامعه و اقتصاد مقاومتی در گرو صنعت و معدن است. خوزستان با صنایع و منابع غنی در کشاورزی و صنعت و معدن در کشور، زبانزد است. مردم در این بخش انتظارات بحق بسیاری دارند. حمایت‌های مقام معظم رهبری از تولید و کالای ایرانی همواره مشاهده شده و امیدواریم که کارنامه‌ای عملی را در حمایت از صنعت داخلی به مردم نشان دهیم.

حسن‌زاده گفت: ۱۱ تیر سال ۶۱ سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، شهید محراب است که شهادت وی سند دیگری بر جنایات منافقان است. ۱۲ تیر سال ۴۹ هم، سالروز رحلت علامه امینی صاحب کتاب الغدیر است که با استواری، ولایت امام علی(ع) و ائمه(ع) را ثابت کرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ۱۲ تیر سال ۶۷ توسط آمریکای جنایتکار هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس سرنگون شد. هیچ‌یک از سرنشینان این هواپیما نظامی نبودند و فاجعه بدتر آن بود که به فرمانده این ناو آمریکایی مدال شجاعت دادند. این همان حقوق بشر آمریکایی است.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی، گفت: به گفته سرمربی تیم ملی هیچ تیمی حاضر نشد با ما بازی کند و آن شرکت آمریکایی هم به تیم ملی کشورمان به خاطر تحریم‌ها، پیراهن و کفش نداد. اما علی‌رغم این تحریم‌ها با تلاش‌ها و حمایت مردم و مسئولان، خوشحالی برای مردم ایران از طریق این رشته ورزشی به ارمغان آمد. این را باید بدانیم که ورزش ظرفیت بالای فرهنگی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

حسن‌زاده با اشاره به شرایط اخیر اقتصادی، بیان کرد: رییس‌جمهور و معاون اول وی در روزهای اخیر اعلام کردند که آمریکا جنگ اقتصادی را علیه کشور ما به راه انداخته است. ما از ادبیات رییس‌جمهور در روزهای اخیر ولو با چند سال تأخیر، تقدیر می‌کنیم. تلاش شبانه‌روزی و محدود نشدن کار کردن به ساعات اداری، راهکار مقابله با این شرایط است که رییس‌جمهور بر آن تأکید داشت.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: همچنین به گفته رییس جمهور صرفه‌جویی برای مقابله با جنگ اقتصادی باید از دولت شروع شود. این حرف صحیحی است اما جامعه امروز ما و عامه مردم گفتاردرمانی را نمی‌پذیرند. اینکه به مردم بگوییم شما صرفه‌جویی کنید و شرایط را تحمل کنید اما در عمل و در زندگی‌شان اثری از صرفه‌جویی و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان را نبینند، ممکن نیست.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی در داخل کشورمان بسیار راحت یارگیری می‌کند؛ اختلاس، فساد مالی و سرقت از بیت‌المال، مواردی است که در این جنگ اقتصادی به کمک دشمن می‌آید. آنچه که در اینجا مهم است ساده‌زیستی در بین مسوولان است. اگر آن‌ها زندگی همچون شهید رجایی داشتند ما می‌توانیم بر این جنگ اقتصادی غلبه پیدا کنیم. اگر چنین نباشد آسیب‌ها را مردم می‌بینند که نتیجه آن گرانی، تورم و بیکاری برای مردم است در حالی که مسوولان از آن خبری ندارند. چندین سال است که ساده‌زیستی فرهنگ مسئولان نیست. آنچه که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته، ساده زیستی مسئولان است. مقام معظم رهبری چندین سال است که موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است اما در این مورد چه کار جدی انجام شده است؟ ما باید نتایج آن را در عمل ببینیم. سرمایه‌گذار و کارآفرین نباید دغدغه تشریفات اداری را داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه به گفته رییس‌جمهور درآمدهای ما بیش از مخارج است، گفت: یعنی ما نگرانی ارزی و ریالی نداریم. ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم آنچه را که مسوولان می‌گویند باور کنیم ولو به طور عملی اثر آن را در زندگی خود نبینید.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران قوه قضاییه، گفت: ایشان بر لزوم جهاد، احقاق حق، اعتمادسازی در تبلیغات و عمل و انجام رسالت درونی با اتقان، نظارت بیشتر و اصلاح مراقبت از خود در قوه قضاییه تأکید کردند.

حسن زاده به موضوع آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره و عنوان کرد: مردم این دو شهر روزهای بسیار سختی را گذرانده و می‌گذرانند. صحنه‌هایی در این شهرها وجود دارد که بسیار ناراحت کننده و تأسف‌بار است. مردم در صف ایستاده و منتظر گرفتن آب شرب هستند. آبفای استان در روزهای گذشته تلاش بسیاری کرد که مشکل برای چند روزی حل شد اما دوباره به همان صورت سابق بازگشت. مردم خرمشهر و آبادان این مساله را تحمل می‌کنند، چراکه بصیرت، آگاهی و زمان‌شناسی دارند. اما استاندار خوزستان، مسئولان استان، وزارت نیرو و رییس‌جمهور بدانند که مشکل اصلی استان خوزستان این است که زیرساخت‌های آسیب‌دیده دارد. زیرساخت‌های عمرانی استان خوزستان به شدت آسیب دیده است. از الان به فکر تابستان سال آینده باشید و آنچه که عقلانیت و انصاف حکم می‌کند، انجام دهید.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، گفت: همه مردم در این زمینه باید متحد شده و در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند. ما همان گونه که دشمن را در جنگ نظامی، سیاسی و فرهنگی شکست دادیم در جنگ اقتصادی هم شکست خواهیم داد. به هیچ وجه حرف ما این نیست که کسی بخواهد طرح مطالبات از سوی مردم را از آن‌ها بگیرد اما در عین اینکه مردم مطالبات خود را مطرح می کنند، به دشمن اجازه سوءاستفاده نخواهند داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار