شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

شوشان - نعیم حمیدی :

 حدود ۴۰ سال پیش و در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و سپس شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی صنایع و بلاتکلیفی امور عمومی شاهد شکل گیری صف های طولانی مردم این دو شهر و روستاهای اطراف برای دریافت نفت سفید بودیم اما آن روز چون پای دشمن خارجی در میان بود مردم با وجود آنکه خانه هایشان ویران و دارایی آنها از بین رفته بود اما به عشق اسلام و امام هر سختی را به جان خریدند

اینک با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۰ از پایان دفاع مقدس اما همچنان مردم شهرهای خرمشهر و آبادان در شرایط ناگوار جنگ زدگی قرار دارند .

 اینبار در سایه اجرای طرح های ظالمانه انتقال آب کارون به فلات مرکزی و سدسازی های غیر کارشناسی ، شاهد بحران بی آبی و شوری غیرقابل تصور آب دو رودخانه جاری در دو شهرستان مهم و استراتژیک و مرزی خرمشهر و آبادان با جمعیتی قریب به یک میلیون نفر می باشیم . شکل گیری صف های طولانی خرید آب شرب بار دیگر صحنه های اول انقلاب و روزهای آغاز جنگ تحمیلی را برای شهروندان تکرار کرد و گویا سهم این مردم پس از تحمل رنج های ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم صدها شهید چیزی جز بی آبی، بیکاری و مرگ نخلستان ها و تعطیلی صنایع نبود.

امید می رود کانون های تصمیم گیری کشور اعم از مجلس، دولت ، قوه قضاییه، صدا و سیما، شورای نگهبان ، مجمع تشخیص مصلحت ، شورای عالی امنیت ملی و دهها شخصیت تاثیر گذار با درک شرایط ناگوار امروز مردم آبادان، محمره (خرمشهر) ، اهواز ، بستان ، فلاحیه (شادگان) ، خفاجیه (سوسنگرد) ، ماهشهر ، شوش ، حمیدیه و باوی از نگاه منطقه ای و تعصب به زادگاه و محله خود در فرایند تصمیم گیری کلان و ملی دست برداشته و مصالح نظام و انقلاب را نصب العین قرار دهند.

دیروز امام فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" ، پس انتظار می رود ، امروز کانون های قدرت و تصمیم گیری کشور مردم خرمشهر را اسیر بی آبی، بیکاری و تبعیض نکنند

اگر مصلحت نظام بر تخریب سد کارون سه یا عباسپور یا تعطیلی طرح های انتقال آب باشد ، نباید لحظه ای درنگ کرد. زیرا به وصیت امام خمینی ره "حفظ نظام از اوجب واجبات است" . در عصر کنونی مولفه های قدرت و سطح تهدیدات و آسیب ها برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه داخلی و خارجی تغییر اساسی یافته است . خطر شوری ، بی آبی و تخریب محیط زیست از یک جنگ بیولوژیک تمام عیار برای کشور بیشتر خواهد بود. باید بپذیریم که سیاست ها و تاکتیک های وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع آبی برای خوزستان از خیانت های بنی صدر و دریادار مدنی خطرناک تر است که باید فورا مورد تجدید نظر قرار گیرد.

صف های طولانی خرید آب در آبادان و خرمشهر آن هم ۴ دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۰ سال بعد از پایان جنگ تحمیلی زیبنده کشور و نظام نیست و همه قوا و ارکان نظام در مقابل آن مسئول و پاسخگو هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار