اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
استاندار خوزستان با تشریح علت افزایش شوری آب در شهرستانهای خرمشهر و آبادان در روزهای اخیر گفت: با اقدامات انجام شده وضعیت آب شرب در شهرهای یاد شده امروز شنبه بهبود می یابد.
غلامرضا شریعتی تصریح کرد سه روز پیش به دلیل ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر به شبکه آبرسانی آبادان و خرمشهر وضعیت آب در این شهرها با مشکل مواجه شد.

وی افزود: پس از ترکیدگی این لوله میزان سختی آب شرب در شهرهای آبادان و خرمشهر به حدود 12 هزار میکروموس بر متر مکعب رسید که عملا برای شهروندان غیر قابل شرب و غیر قابل استفاده بود.

وی اظهار داشت: پس از ترکیدگی خط لوله یاد شده چندین اکیپ فنی مشتمل بر 60 نیروی متخصص وارد عمل شده که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی توانستند قسمت ترکیدگی را ترمیم و یا تعویض کرده و از شب گذشته آب این لوله وارد مدار گردد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با وصل شدن این خط لوله امروز میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان به حدود چهار هزار و 200 تا پنج هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید هر چند با میزان استاندارد که حدود 2 هزار میکروموس بر متر مکعب هست نیز فاصله دارد.

وی گفت: از شب گذشته با وصل شدن خط انتقال آب یاد شده 80 هزار متر مکعب بر ثانیه آب به شبکه آبادان و 110 هزار متر مکعب بر ثانیه آب به شبکه آب خرمشهر تزریق شد که این میزان آب باعث پایین آمدن شوری آب در شبکه های آبرسانی آبادان و خرمشهر خواهد شد.

15 تیرماه وضعیت آب شرب در شهرستانهای آبادان و خرمشهر به حد استاندارد می رسد

استاندار خوزستان به اجرای طرح دوم غدیر برای انتقال آب از رودخانه کرخه به شهرستانهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی مسئولان استان خوزستان طرح یاد شده حداکثر تا 15 تیرماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با افتتاح این طرح کل آب مورد نیاز شهرستانهای آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، دشت آزادگان و شادگان زیر پوشش آن رفته و تمامی آب مورد نیاز آنها از رودخانه کرخه تامین خواهد شد.

وی گفت: با افتتاح این طرح میزان ec ( سختی آب) شبکه آبرسانی به شهرستانهای آبادان و خرمشهر به زیر 2 هزار میکروموس بر متر مکعب می رسد و شهروندان از وضعیت بی کیفیتی آب رهائی می یابند.

شریعتی گفت: البته طرح پایدار آب در این استان به خصوص برای شهرهای آبادان و خرمشهر در حال اجراست و پیش بینی می شود ظرف سه تا چهار سال آینده آب شرب مورد نیاز کل شهرهای استان از رودخانه دز تامین شود که در این صورت میزان ec آب شهرهای استان به 600 میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید که یک وضعیت بسیار ایده ال می باشد.

استاندار خوزستان به عزم جدی دولت برای رفع مشکلات آب استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مبلغ 6 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرحهای آبرسانی به استان تصویب کرده که امسال یک هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی گفت: در سال گذشته نیز 900 میلیارد تومان در بخش اجرای طرحهای آبرسانی استان خوزستان تخصیص و تمامی آن جذب شد و امیدواریم با جذب یک هزار میلیارد تومان امسال نیز تحول عظیمی در بخش آبرسانی استان را شاهد باشیم.

استاندار خوزستان به وضعیت زیرساختهای استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه هشت سال جنگ تحمیلی باعث تخریب زیرساختهای این استان شده و همین امر مشکلات مردم را در این روزها تشدید کرده هر چند تلاش جدی دولت رفع همه مسائل و مشکلات مردم است و هیچ عذر و قصوری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم شهرستانهای خرمشهر و آبادان بخاطر تشدید مشکلات آب شربشان طی روزهای اخیر اظهار امیدواری کرد طی چند روز آینده با افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی غدیر مشکل آب شهروندان برطرف و دغدغه آنها به آرامش تبدیل شود.

وی گفت: البته طی سه روز گذشته شرکت آبفا استان را مکلف کردیم تا آب شرب مردم را از طریق آبهای بسته بندی شده و یا تانکر تامین کنند که در این زمینه مشکلاتی هم برای مردم به وجود آمد.

کاهش نزولات جوی، پیشروی آب دریا در رودخانه های کارون و بهمنشیر و نیز ترکیدگی خط انتقال آب از طرح غدیر به شبکه آبرسانی باعث بالا رفتن میزان سختی آب و شوری آن در شبکه آبرسانی آبادان و خرمشهر شد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار