اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
محمدسعید بهوندی

جهان جدید سالهاست که به مدد پیشرفت دانش بشری و نزدیک شدن توانمندی های آنان به هم، تبدیل به یک دهکده شده و زندگی در این دهکده، بدون تعامل و حیات مسالمت آمیز و سازنده با دیگران تقریباً ناممکن گردیده است. همه چیز بهم مرتبط و تحت تاثیر رشد و رکود یکدیگر هستند. 

حتی موضوعات بدیهی مانند؛ اراده و اختیار و سرنوشت نیز با توجه به وضعیت جدید، بازتعریف و معنایی نو پیدا کرده است.

هیچ کشوری حتی آنکه مدعی ابرقدرت بودن است، نمی تواند ادعا نماید که بدون در نظر گرفتن توانایی های دیگران می تواند بصورت کامل درها را به روی خود بسته و به حیاتی موفق و بدون مشکل ادامه دهد.

به همین دلیل و با توجه به مولفه هایی که در این دهکده مطرح و تعیین کننده هستند، پنج اصل ضروری و زیر بنایی وجود دارد که برای ادامه ی حیات سیاسی و حاکمیتی در دنیای امروز بعنوان یک سیستم، مثل تمامی ساختارهای سیاسی عالم ناچاریم آنها را پذیرفته و به لوازمات و قواعد آن پایبند باشیم :

اقتصاد و هر چه به آن مرتبط است، اعم از؛ منابع، مقدمات، زیر بناها و لوازمات آن جهانی دیده می شود و مناسبات آن مانند چرخ دنده های یک ماشین غول پیکر عمل می کند، که از کار انداختن تعمدی و یا از روی غفلت تنها یکی از چرخ دنده های آن، این ماشین را به کوهی از آهن کم استفاده تبدیل خواهد کرد.

دور کشور را نمی توان به هیچ بهانه ای ولو از روی ناچاری حصار کشید. زیرا امواج ها حصار نمی شناسند. سیستم اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و تاثیر بر دیگران هزاران سال است از شیوه ی چاپارخانه ای خارج شده و تنها با کلیک یه دکمه دنیایی از اطلاعات خارج از اراده و شاید منافع ما در محیط مان ولو امن ترین و دورترین مکان ها پخش می شود.

اگر می خواهی قوی باشی، همیشه قادر نیستی، نباید و حداقل نیاز نیست تا با مشت های گره کرده آنرا اثبات نمایی، زیرا معنای قدرت و به اثبات رساندن آن در عصر جدید، متضمن در اختیار داشتن؛ منابع مادی کافی و تجدید پذیر، منابع انسانی باهوش و خلّاق، اطلاعات کافی و به روز، مناسبات حکیمانه و قبول اصل برد برد است.

دیگران نیز مانند ما ایمان، آرمان، چشم انداز و اهدافی دارند و ای چه بسا حاضر خواهند بود، بر سر رسیدن به آنها بزرگترین هزینه ها را پرداخت نمایند. لذا بی توجهی به هنجارها، باورها و ارزشهای دیگران به هیچ عنوان همیشه و همه جا نمی تواند نشانه ی مبارزه تلقی گردد. بلکه بعضاً نوعی کج سلیقگی و به جان خریدن مشکلات و پیامدهای منفی آن خواهد بود.

بزرگترین، موثرترین و پذیرفته ترین تبلیغ برای توانمندی ها و مزیت های مادی و معنوی خود، توسعه، پیشرفت و آبادانی همه جانبه ی کشور و رضایت مندی مردم است و هیچ پشتوانه ای مانند آنان نمی تواند یکپارچگی کشور و حاکمیت آنرا از تزلزل در مقابل هر تهدید و خطری بیمه نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار