اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
شهردار اهواز در جلسه کمیته درآمدی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در هزینه ها گفت: مدیریت هزینه از کسب درآمد مهم تر است.
شهردار اهواز در جلسه کمیته درآمدی  با تاکید بر لزوم صرفه جویی در هزینه ها گفت: مدیریت هزینه از کسب درآمد مهم تر است.

در این جلسه خطاب به معاونین و مدیران مناطق شهرداری گفت: به سختی درآمد کسب می شود، نباید به آسانی آن را هدر دهیم. مدیریت هزینه از کسب درآمد مهم تر است. بنابراین لازم است در جلسات هفتگی درآمدی، مدیران مناطق ضمن گزارش درآمدهای کسب شده، گزارشی از وضعیت هزینه ها و صرفه جویی های انجام شده ارائه کنند.


شهردار اهواز در ادامه با اشاره به یکی از مصوبات جلسات قبل مبنی بر دیدار مردمی مدیران مناطق در مساجد، پس از شنیدن گزارش های مدیران در این خصوص گفت: همانطور که قبلا هم مصوب شد لازم است مدیران مناطق، به همراه معاونین خود هر هفته در یکی از مساجد محل حضور یافته و در جلسه با نمایندگان محلات، مشکلات آنها را بررسی کنند و کلیه ی موارد را صورتجلسه کنند و یک نسخه از صورتجلسه مذکور به اداره کل ارتباطات و امور بین الملل جهت پیگیری ارسال شود.

کتانباف دستور داد: مناطق باید برای افتتاح پروژه های نیمه تمام خود برنامه زمان بندی بدهند و شخص مدیرمنطقه مسئول اجرای این برنامه است.

این مقام مسئول با اشاره به انتصاب محسن بشیری خوزستانی به سمت قائم مقام شهردار اهواز ضمن آرزوی موفقیت برای وی تشریح کرد: قائم مقام شهردار وظایف سنگینی دارد. وی باید به حوزه های مختلف از قبیل املاک، مشارکت ها، فاوا، نظارت بر هزینه کرد تسهیلات، امور مجامع و حسابرسی و....وارد شده و اشکالات را برطرف کند. صورتجلسات هیات مدیره سازمان ها بدون تایید امور مجامع فاقد وجاهت قانونی است و سازمان ها موظفند که هفتگی صورتجلسه ی هیات مدیره را ارسال کنند. کلیه املاک و مستغلات شهرداری باید شناسایی، ثبت الکترونیک و تعیین وضعیت شوند. تکلیف اموال اسقاطی نیز حتما مشخص شود.

شهردار اهواز خطاب به مدیر جدید اداره بازرسی شهرداری، به برخی از وظایف این نهاد اشاره کرد و گفت: بررسی فرآیندها، اجرای صحیح و کامل قوانین، قراردادها، صورت وضعیت و... در کلیه معاونت ها، مناطق و سازمان ها از جمله این وظایف است. اکثریت مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری اهواز، نیروهای خدوم و منضبطی هستند، اما متاسفانه عده ای اندک با بی نظمی خود موجب نارضایتی شهروندان شده اند، بازرسی موظف به شناسایی و برخود قانونی با این متخلفان است.

منصور کتانباف، مشکلات کلان شهرداری های سراسر کشور را یادآور شد و اذعان کرد: برای هر ارگان و دستگاهی یک یا چند وظیفه خاص و مشخص تعریف شده است، درحالیکه برای شهرداری ها بیش از صد وظیفه رسمی و دهها مورد کمک از موارد متعدد در زمینه های گوناگون تعریف کرده اند، اما شرایط هیچگاه برای این نهاد عمومی غیردولتی مناسب نبوده است. قانون مدیریت واحد شهری و قانون مدیریت هماهنگ شهری هنوز به تصویب نرسیده اند. عوارض و مالیات دو تعریف متفاوت دارند. ابتدا بسیاری از عوارض را به مالیات تبدیل کردند و سهم اندکی را به شهرداری ها اختصاص دادند و این سهم اندک نیز روزبروز کم می شود تا جاییکه احتمالا عوارض نیز در حال حذف شدن هستند.

وی تصریح کرد: نهادی در حال تضعیف است که بیش از صد وظیفه خدماتی را به بیش از 70 درصد جمعیت کشور ارائه می دهد.

شهردار اهواز خطاب به معاونین و مدیرانش تاکید کرد: اما هیچ کدام از این مسائل باعث نمی شود که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنیم. باید تا سرحد توان در خدمت و در کنار مردم باشیم.

کتانباف در پایان به واقعه هفت تیر ماه سال 60 اشاره کرد و گفت:  7تیرماه سالروز شهادت آیت اله بهشتی و جمعی از کارگزاران نظام است، روزی که منافقین کوردل به خیال خام خود می خواستند مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی را منحرف کنند. انقلابی که از سال42 با تبعید حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و در سال 57 پس از مجاهدتهای بسیار به ثمر نشست.

از هفته های آغازین پیروزی انقلاب، توطئه های بدخواهان مردم از قبیل شورش های جدایی طلبان، جنگ تحمیلی، کودتای نافرجام، موج ترور مردم و شخصیت ها آغاز شد. اما با استقامت مردم، اراده الهی، رهبری های حکیمانه امام خمینی(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری و امداد غیبی این کشور و نظام جمهوری اسلامی برجا ماند و همه دسیسه گران به زباله دان تاریخ رفتند. امروز نیز دشمنان به بهانه مشکلات اقتصادی قصد برهم زدن آرامش مردم را دارند که به یاری خدا این توطئه نیز خنثی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار