شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
وقتی سیزدهمین رای به نام شیرازی خوانده شد به یک باره نگاه 5 عضو جناح مخالف به هم دوخته شد؛ الهه راستگوی آبادان که بود؟!

شوشان: آنگاه که رای آخر شمرده می شد هنوز 8 به 4 بود، شیرازی هشت رای آورده بود و نظارت 4 رای. رای آخر قاعدتا می بایست از آن رقیب شیرازی می بود، اما وقتی سیزدهمین رای به نام شیرازی خوانده شد به یک باره نگاه 5 عضو جناح مخالف به هم دوخته شد؛ الهه راستگوی آبادان که بود؟!

الهه راستگو نماینده اصلاح طلب عضور شورای شهر تهران است که با رای خود بر خلاف انتظار جناح متبوعش باعث شهردار شدن قالیباف شد و عنوان خائن را برای خود خرید. در آبادان اما رای نفر پنجم جناح مخالف شیرازی آنچنان اثرگذار نبود که شهردار را تعیین کند اما انسجام جناح اقلیت را نمایش می داد و آینده مناسبات شورا را. کسی دقیقا نمی داند که از میان حنظل عیدانی، ناصر کعبی، یسری دریس، خلیل جنامی و مریم نصاری کدامیک ناگهان در دقیقا نود رای خود را تغییر داد.

دریس: به دو نفر مشکوکیم

به گزارش فدوس ، یسری دریس می گوید که برای او آنچنان هم مهم نیست که چه کسی از جناح اقلیت به شیرازی رای داد؛ چه آنها مثل گروه اکثریت عمل نکردند که شجاع زویدات را برای چند روز در میان خود گرفته بودند و به واقع اسیر کرده بودند. اما به گفته دریس دو نفر در مظان شک و تردید هستند.

این عضو جناح مخالف در نتیجه رای گیری می گوید: دموکراسی همین است، باید با رای اکثریت تصمیم گیری می شد که با اکثریت آرا آقای شیرازی توانست رای بیاورد. درست است که ما مخالف بودیم ولی هرکس آزاد است ما کسی را اسیر نکردیم مثل آنها که شجاع زویدات را میان خودشان نگه داشته باشند و مراقب بودند که به چه کسی رای می دهند. ما همه را آزاد گذاشتیم.

دریس که بر رای مخالف خود به شیرازی تاکید دارد، می گوید: آقای شیرازی هم باید بپذیرد که مطلق نیست. قرار نیست که حتما با 13 رای شهردار شوند. طبیعی است که مخالفانی هم داشته باشد. متاسفانه صحبت هایی شنیده می شود که با مخالفان این و آن می کنم. ایشان باید بپذیرد که باید در مقابل مخالفان جوابگو باشد.

این عضو جناح اقلیت معتقد است که احتمال تغییر جناح بندی شورا اگر چه وجود دارد اما کم است. او به صراحت می گوید: زد و بندهایی صورت گرفته، قول و قرارهایی با هم گذاشتند مثل انتخاب عضو شورای شهرستان، کمیسیون های داخلی شورا و بقیه مسائل دیگر. احتمال تغییر جناح بندی کم است.

بهشتی: نظارت بیشتر می شود

در دیگر سو دکتر فرشید بهشتی که می خواهد در کسوت رییس شورا میان دار دو جناح باشد امیدوارانه به آینده شورای چهارم می نگرد. او می گوید: آقای شیرازی با رای 13 نفر شهردار شد و الان بعد از انتخابات هیچ تفاوتی بین اعضای مخالف و موافق وجود ندارد.

بهشتی درباره آینده شورا می گوید: ما روند جدیدی را به وجود آوردیم. نظارت ها بیشتر خواهد شد. مشاورانی به خدمت خواهیم گرفت و طرح هایی را به شهردار ارایه خواهیم کرد

در نهایت رییس شورا وعده می دهد مردم به زودی در عمران شهری و خدمات شهری شاهد تغییر و بهبود خواهند بود.

عیدانی: قلبا خوشحالم

لیدر جناح 5 نفره آشکارا موضع آرام تری نسبت به دیگر عضو این جناح دارد. او انتخابات را روندی آزاد می داند که در آن هرکس رای خودش را داده است. موضع او نسبت به شهردار انتخاب شده همچنان انتقادی است اگرچه می گوید که قلبا از انتخاب شیرازی خوشحال است. حنظل عیدانی می گوید: در خصوص فردی که از گروه ما به شیرازی رای داد نظری نمی دهم. من به پیام آقای شیرازی که رایم را خواسته بود جواب دادم که من به شما رای ندادم ولی قلبا از انتخاب شما راضی هستم. با این حال به تعهدات خودم در مقابل شما پای بندم.

این عضو جناح اقلیت تاکید دارد که همچنان در موضع انتقادی خود پابرجاست. او می گوید: ما باید مواظب همدیگر باشیم که به تعهداتمان عمل کنند. هر کدام از ما باید به تصمیمات مان و آن قسمی که در مراسم تحلیف پایبند باشیم. این مسیر درست حرکت ماست. لذا اگر حرکت درستی در شورای شهر و شهرداری صورت بگیرد و دوستان همراهی کنند ما هم همراهی می کنیم. ولی اگر در مسیر درستی نباشد قطعا وظیفه همه است که همراهی نکنند. وظیفه دینی و ملی ماست که که به رایی که مردم به ما دادند متعهد باشیم.

عیدانی در خصوص کسی که رای دیگری داده می گوید: ماهیت افراد به وضوح مشخص نیست. اما آنهایی موفق خواهند شد که بر تصمیمی که گرفته اند اگر معتقدند تصمیم درستی است پابرجا باشند. من فکر می کنم تصمیم درستی گرفتم.

مکوندی: دموکراسی خوبی بود

مکوندی خزانه دار و سخنگوی شوراست اما گویی خصلت هایش با پست اول تطابق بیشتر یدارد تا با سخنگویی. هنوز کار اصلی شورا شروع نشده اما در همین چند روز هم نشان دادهد که او با خبرنگاران خیلی کم و کوتاه حرف می زند.

مکوندی درباره جلسه رای گیری می گوید: دموکراسی خوبی بود و بین 8 کاندیدا به روش جدید فرماندار انتخابات برگزار شد. به نظر من همه هشت کاندیدا توان شهردار شدن در آبادان را داشتند. و این مشخص است که همیشه یک نفر برنده نهایی است.

او در مورد آینده شورا و شهرداری هم گفت: فصل پاییز فصل کارهای اساسی شهرداری هاست امیدواریم روند روبه رشد آغاز شود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment چه عیبی داره کسی از اقلیت به اکثریت رای بده ؟ دموکراسی یعنی همین
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment شیرازی با رایزنی شهردار شد
comment
از آبادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment آبادانی ها مستحق یک شهردار در حد وزیر هستند نه ی شهردار در حد یک معاون شهردار !
comment
شجاعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment با وجود منطقه آزاد اروند و پالایشگاه و ... آبادان باید خیلی پیشرفت می کرد. این ضعفه مدیرانه که پیشرفتی نکرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار