اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مدیر سلامت محیط و مرکز کار بهداشت:
مدیر سلامت محیط و مرکز کار بهداشت خوزستان از نظارت میکروبی، شیمیایی و فیزیکی بر استخرهای استان به صورت هفتگی خبر داد.
فرهاد صفدری با اشاره به نظارت هفتگی بازرسان بهداشت محیط بر استخرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: 50 استخر در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعال هستند و مورد استفاده عموم مردم قرار دارند. که از ابتدای سال تاکنون این استخرها  از جنبه‌های مختلف میکروبی، شیمیایی و فیزیکی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: نمونه‌برداری از آب استخرها به صورت هفتگی انجام می‌شود و نمونه‌ها مورد نظارت بازرسان بهداشت محیط قرار می‌گیرند. 

مدیر سلامت محیط و مرکز کار بهداشت خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون در مجموع از استخرهایی که در این بازه زمانی فعال بوده‌اند 164 نمونه میکروبی و شیمیایی گرفته شده است که بالغ بر 80 درصد نمونه‌ها از لخاظ آزمون شاخص میکروبی استخر مطلوب بوده‌اند.

صفدری ادامه داد: همچنین در نتایج نمونه‌برداری‌ها از لحاظ شیمیایی و کلر باقی‌مانده مشکل شیمیایی خاصی مشاهده نشده است اما در موارد متعددی کلر باقی‌مانده نیازمند اصلاح یا فزایش میزان کلر بوده است که این موضوع در محل تذکر داده شده و تا زمان رسیدن کلر باقی‌مانده به میزان مطلوب از فعالیت سانس‌های بعدی جلوگیری شده است.

وی با اشاره به مداخله بازرسان بهداشت محیط در خصوص تخلفات استخرها گفت: از ابتدای سال تاکنون 68 اخطار درمورد تخلفات بهداشتی برای استخرها صادر شده است که تمامی اخطارها منجر به اصلاح نواقص شده  و تاکنون هیچ مورد پلمب استخر نداشته‌ایم.

مدیر سلامت محیط و مرکز کار بهداشت خوزستان عنوان کرد: نمونه‌‌برداری‌های دیگری نیز از سطوح و رختکن شناگران در استخرها انجام شده است که استخرها از این نظر نیز مشکل خاصی نداشته‌اند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار