اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
شوشان_غلامرضاجعفری : چه کسی میگوید با آمدن مدیر جدید است که برخی به یاد نیشکر افتاده اند؟ چرا تصور برخی از تاریخ چنین است که از لحظه تولد خود همه چیز را می شمارند؟ در خصوص فاجعه نیشکر بسیاری گفته شده هم در خصوص طرح و هم در خصوص نوع مدیریت ضدبومی سابقش، کم نگفتیم اما اینکه شنیده شد یا نه امر دیگری است.

از دیگر سو اگر امروز کسی تفنگ را در برابرتان بگیرد و بخواهد شما را نفله سازد چه کاری می کنید؟ آیا با خود کلنجار میروید که تفنگ دست کسی از هم تبارانم است  و من باید گلوله را در محض سکوت پذیرا شوم؟! آیا منتظر می مانید تا شخص روبرو ضامن اسلحه را خلاص کند و شما را هم از رحمت نفس کشیدن خلاص؟! آیا به طرف روبرویتان احسنت میگویید که حداقل اسلحه را از یک غریبه گرفته و با دستهای آشنا به دیدار ملک الموت مشرف می شوید؟! آیا با شخص مسلحی که تا دندان مجهز است از قصه هایی می گویید که مادربزرگها لب کارون می نشستند و روایت میکردند؟! 

وقتی گلوله در چند قدمی شما باشد و راه در رویی نباشد از کدام قهرمان محلی و حتی ملی برای کسی که ماشه را چکانده حکایت می کنید؟! از شیخه بانوی عربی که قهرمانی بود در دوره ای، از حته که سلطنت پهلوی را در حور و دشت های روزی سرسبز خوزستان زمین گیر کرد و یک دولت با همه عمله واکره اش فقط با سم خیانت توانست پهلوان را به زمین بزند؟ و یا از محیی قصه میگویید که با گلوله ای کهنه هواپیمای نوی پادشاه را به سخره گرفت و ساقطش کرد؟ و یا... و اگر بگویید مگر گلوله می ایستد؟ وقتی که مرگ با قوانین فیزیکی به سمت شما در حرکت است مگر می توان به گلوله گفت ما را نکش که دست بر ماشه با زبان مادری ما آخ می گوید؟! 

نیشکر و طرح نیشکر با هر مدیریتی که باشد همان گلوله ای است که ما را خواهد کشت و یا اگر ما را نکشد، چنان ضعیف می سازد که با تشر گربه ای جان به جان آفرین تسلیم سازیم، طرحی که برای آب فاجعه است، برای خاک فاجعه است، برای هوا فاجعه است و هر چقدر که کهنه شود، نه تنها کمکی به مردم نمی کند که با رفتارها و بودنی ضدمحیط زیستی، بساط مرگ را در دامان مردم به رایگان می گشاید و حالا همه این بدبختی ها را نبینیم چون مدیر تازه اش با زبانی به دنیا آمده که من و تو و بسیاری دیگر، زبانی که یک روز به واسطه اش جهان را شناخت ولی حالا معلوم نیست زبان خوابهایش مثل زبان خوابهای ما باشد و تازه اگر هم باشد در واقعیت موضوع چیزی عوض نمی شود، اینکه نیشکر با همه بریز و بپاشش طرحی است که بدون برنامه و مطالعه اجرا شده، طرحی که حتی برای مصرف آبش و پسآبش فکری نشده، طرحی که با سوزاندن هر باره نیشکرها، خاکستر و مرگی خاموش را به مردم هدیه میدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار