اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
استاندار خوزستان مطرح کرد:
استاندار خوزستان گفت: اینکه پیوستهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی مرتبط با اجرای پروژه های بزرگ ملی را در استان خوزستان نداشته ایم باعث شده که خوزستان با مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف رو به رو شود.
غلامرضا شریعتی امروز 31تیرماه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان در حوزه های مختلف بیکار ننشسته است و کارهایی را در مدت گذشته پیش برده است. در بخش آموزش و پرورش چند صد کلاس کانکسی وجود داشت اما در این زمینه تصمیم گرفته ایم که تا پایان سال 97 مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع آوری و کلاس کانکسی در استان نداشته باشیم.

وی افزود: پیمانکاران همه کلاسهای کانکسی در استان خوزستان مشخص اند و این پیمانکاران در اقصی نقاط استان در حال کار هستند تا سال آینده تحصیلی کلاس کانکسی در خوزستان نداشته باشیم. این مساله جزو برنامه هایی است که در حال پیگیری آنها هستیم و به همین علت بودجه نوسازی مدارس از 70 میلیارد تومان به بیش از 145 میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافت.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلاتی که در بحث دانش آموزان دوزبانه در استان وجود داشت، عنوان کرد: در این زمینه اقدامی انجام گرفت که گذراندن مقطع پیش دبستانی در خوزستان اجباری شود. در این زمینه ظرفیتی ایجاد شد تا دانش آموزان پیش از ورود به مقطع ابتدایی در مقطع پیش دبستانی تحصیل کنند.

شریعتی با بیان اینکه به دلیل مسائل فرهنگی خوزستان برخی از دانش آموزان پس از دوران ابتدایی از تحصیل انصراف می دادند، تصریح کرد: با صحبتهایی که با وزیر آموزش پرورش انجام دادیم قرار شد برای این دانش آموزان که اکثرا دختر هستند، آموزش مجازی راه اندازی کنیم به شکلی که به کمک یک دستگاه تبلت و سیمکارت این آموزشها به دانش آموزان ارائه شود.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش، جوانان، بهزیستی و کمیته امداد اقدامات بسیار خوبی با همراهی سازمانهای مربوطه در استان خوزستان انجام گرفته است. همچنین به دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان کمک هایی شده است. این دانشگاه به دلیل کم توجهی که پس از جنگ به آن شد، اکنون گرفتار بسیاری از مسائل و مشکلات است و باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان، اظهار کرد: یکی از دلایلی که استان خوزستان با نرخ بالای بیکاری مواجه است، این است که زمینه مهارت آموزی در خوزستان نسبت به سایر استانها پایینتر است. این در حالی است که دانشجویانی که در دانشگاه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند به محض اتمام دوره خود روزی بیکار نمی مانند زیرا مهارتهای مورد نیاز را آموخته اند.

شریعتی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شرایط را برای مهارت آموزی جوانان در استان خوزستان مهیا کنیم، گفت: اکنون سیاست وزارتخانه ها این نیست که نیرویی را برای 30 سال استخدام کنند بلکه به صورت پروژه ای با نیروها کار می کنند و هر نیرویی که مهارت داشته باشد، قطعا پس از اتمام هر پروژه در پروژه دیگر مشغول به کار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 30 میلیارد دلار پروژه در بخشهای نفت، پتروشیمی، پالایشگاه و... در خوزستان در حال اجرا است و بسیاری از این پروژه ها به نیروهایی نیاز دارند که می توان این نیروها را از دورن استان خوزستان تامین کرد.

استاندار خوزستان در خصوص بحث حاشیه نشینی گفت: مناطق حاشیه ای اهواز و سایر شهرستانهای خوزستان جزو مناطقی هستند که مردم به اجبار در آنها ساکن شده اند. جنگ تحمیلی، احداث سدهای بزرگ و مسائل دیگر باعث شده است که بسیاری از مردم به اجبار در این مناطق حضور پیدا کنند و حاشیه نشین شوند.

شریعتی ادامه داد: اینکه پیوستهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی مرتبط با اجرای پروژه های بزرگ ملی را در استان خوزستان نداشته ایم باعث شده که خوزستان با مشکلات فراوانی در بخشهای مختلف رو به رو شود. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار