اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه:
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از بازماندگان از تحصیل در کشور در استان خوزستان قرار دارند، گفت: کسی که در ۶ سالگی تحصیل نمی‌کند به دلیل مشکلات معیشتی است و نیاز است بهزیستی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش را برای ساماندهی بازماندگان از تحصیل کمک کنند.
سعید طاهری در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی استان خوزستان حدود ۸۶ درصد است که در شهرها ۸۹ درصد و در روستاها ۷۵ درصد است. تعداد دانش‌آموزان نیز حدود یک میلیون نفر است که ۶۱ درصد در مقطع ابتدایی، ۲۳ درصد در متوسطه اول و ۱۵ درصد در متوسطه دوم هستند.

وی افزود: ۶.۹۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی، ۶.۶۴ درصد دانش آموازن متوسطه اول و ۶.۳۳ درصد دانش آموزان متوسطه دوم و در مجموع ۶.۸ درصد دانش آموزان کشور در خوزستان هستند. نرخ پوشش تحصیلی واقعی در دوره ابتدایی در خوزستان ۹۷.۸ درصد است که کمتر از میانگین کشوری است. این نرخ برای متوسطه اول ۹۰.۸۱ و متوسطه دوم۷۸.۵۱ است و نیازمند به توجه بیشتر است.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: تراکم دانش‌آموز در کلاس به جز تمام نواحی اهواز، در بندر امام خمینی، آبادان، کارون، دزفول، ‌ماهشهر،‌خرمشهر و اندیمشک بیشتر از میانگین کشوری است. میانگین کشوری سرانه فضای آموزش نیز ۵.۱۸ و در استان خوزستان ۴.۸۳ است که بدون احتساب فضاهای تخریبی به ۳.۸۱ می‌رسد.

طاهری عنوان کرد: تعداد مدارس زیر ۵۰ نفر خوزستان ۳۳ هزار و ۳۶۴ است که ۷۹ درصد مدارس را تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد مدارس زیر ۱۰ نفر این استان یک هزار ۵۸۳ مدرسه است. ۶۲ درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان معلم، ۵.۴ درصد خدماتی و ۳.۷ درصد اداری و ۲۳ درصد در مدیریت هستند.

وی با اشاره به بازماندگان تحصیلی، گفت: آمار در دست ما از بازماندگان تحصیلی ۷۴۷ هزار نفر در کشور است که ۱۴۰ هزار و ۲۸۶ نفر از این تعداد در خوزستان هستند و حدود ۱۹ درصد این جمعیت را تشکیل می‌هند و بیشتر افراد مربوط به دختران و متوسطه دوم است. ۸۵ درصد بازماندگان از تحصیل در گروه‌های سنی ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۴ تا ۱۶ سال هستند.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بازماندگان تحصیلی در مقع ابتدایی ۲۳ درصد را تشکیل می‌دهند،‌عنوان کرد: کسی که در ۶ سالگی تحصیل نمی‌کند به دلیل مشکلات معیشتی است و نیاز است بهزیستی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش را برای ساماندهی بازماندگان از تحصیل کمک کنند. اموربازماندگان تحصیلی بیشتر مربوط به سایر دستگاه‌ها است.

طاهری ادامه داد: خوزستان در فضاهای آموزش کاربری رتبه سوم، و در تعداد کلاس‌های فعال رتبه پنجم و‌ در زیربنای فضای آموزشی رتبه پنجم را دارد. در اهواز ۷۲ پروژه عمرانی،‌ دزفول ۳۵ پروژه، ایذه ۲۸ پروژه و شوشتر ۲۷ پروژه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تا ۱۱۰ درصد بودجه آموزش و پرورش خوزستان و پیش از هر دستگاه دیگری پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش را پرداخت کردیم. امسال نیز پیش از سایر دستگاه‌ها سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش پرداخت شد. همچنین امسال ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوقه آموزش و پرورش پرداخت شد.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: ردیف‌های مربوط به مداس شبانه‌روزی،‌ طرح نماد، عدالت آموزشی، برون‌سپاری‌ها و... امسال تاکنون به میزان کل سال ۹۶ پرداخت شده است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار