اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:یکهزار و 36 مادر باردار پرخطر از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات ویژه تشخیصی و درمانی رایگان بهره مند شدند.
حجت‌اله جانبی افزود: طرح تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی و کاهش پرداختی‌ها از مراجعه کنندگان، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات در حال اجرا است که از جمله اقدامات این طرح می‌توان به بازسازی واحد‌های زایمان طبیعی و نظارت دقیق بر شاخص سزارین است.

وی به راه اندازی واحدهای زایمان بدون درد در بیمارستان های خرمشهر و شادگان اشاره کرد و بیان داشت:واحد زایمان بدون درد در آبادان نیز به زودی راه اندازی می شود.

جانبی به ثبت بیش از 2 هزار مورد زایمان طبیعی در سه ماه نخست امسال در آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود:شاخص سزارین در این مدت 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با نظارت دقیق و مشارکت کارکنان مراکز درمانی، درصدد کاهش عوارض زایمانی طبیعی در مراکز درمانی هستیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:به همین منظور کمیته‌های دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی و پیشگیری از مرگ مادری و کلاس‌های تریاژ مامایی و نظام مراقبت‌های مرگ مادری با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان و نظارت و همچنین پایش عملکرد بیمارستان ها در راستای ارتقای سلامت مادران انجام شده است.

وی افزود: توجه به سلامت بانوان از این نظر که مسئولیت‌های متعددی را در جامعه برعهده دارند، سود و نتیجه زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند. 

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار