اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: نرخ کرایه اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز با مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز 13.5 درصد افزایش یافت.
محمود دلف لویمی روز دوشنبه در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در جمع خبرنگاران ادامه داد: اگرچه نرخ تورم بسیار بالاتر از این مقدار است اما برای تامین رفاه شهروندان تلاش شد تا نرخ کرایه مقدار کمی افزایش یابد.

وی یادآور شد: هزینه هر سفر درون شهری برای شهروندان در حمل و نقل عمومی 30 هزار ریال است که وظیفه پرداخت یک سوم آن بر عهده شهرداری، یک سوم شهروندان و یک سوم نیز دولت است. اما دولت سهم خود را پرداخت نمی کند و این بار بر دوش شهرداری قرار داده شده است.

دلف لویمی گفت: هزینه ای که بابت حمل و نقل عمومی توسط اتوبوس از شهروندان در اهواز، در پارسال سه هزار و 500 تا چهار هزار ریال بود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اهواز ندارد توضیح داد: هزینه بالا، استهلاک اتوبوس و نرخ کم کرایه از جمله این دلایل است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز یادآور شد: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر اهواز قرار است بسته حمایتی برای بخش خصوصی تعریف شود تا آنها برای حضور در مسیرهای کم درآمد راغب شوند.

وی ادامه داد: طبق استانداردها کلانشهر اهواز باید 870 دستگاه اتوبوس داشته باشد اما اکنون 180 دستگاه دارد. این تعداد تا مهر امسال به 220 دستگاه می رسد.

دلف لویمی، مینی بوس ها را یکی دیگر از ظرفیت های بخش حمل و نقل دانست و گفت: برای نخستین بار مینی بوس های شهر اهواز را ساماندهی کردیم و هم اکنون 309 دستگاه مینی بوس شناسایی شده که 50 دستگاه کولردار است و از این تعداد 10 دستگاه در سطح شهر برای حمل و نقل عمومی بکار گرفته شده اند.

بنابراین گزارش، پیش از این رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز گفته بود: 52 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شده و اعلام کردیم که مورد استفاده بخش خصوصی قرار گیرد و تا پایان امسال نیز 50 اتوبوس دیگر خریداری خواهد شد. اگر باوجود بسته های حمایتی باز هم شاهد استقبال نکردن بخش خصوصی بودیم، مجبور به استخدام راننده خواهیم شد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار