اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
 شوشان _ زمان بابادی شوراب :


بسمه تعالی 

بدیهی است یکی از وظایف نخبگان  بررسی معضلات و مشکلات جامعه می باشد، و می بایست از کانال های قانونی برای رفع ان کوشش نمایند.

یکی از  موضوعات امروز جامعه ما که می تواند از طرف  حقوقدان محترم مورد بررسی و اسیب شناسی  قرار گیرد ، بحث مهریه و گران شدن نامتعارف سکه می باشد، این بزرگوران ضمن بررسی موضوع و تدوین لایحه و تقدیم  ان به مراجع  قانونی و اجتماعی برای اخذ تصمیم مناسب  اقدام نمایند،پسرها در ابتدای راه ازدواج بدلیل حس عشق و علاقه ایی که خداوند در وجود انان نهاد است بدون توجه به عاقبت کار خود در قبال خواسته های خانواده عروس سر تسلیم پایین اورده  و شرایط  مطرح شده  را بدون عاقبت اندیشی می پذیرند و به این جمله معروف *«کی داده کی گرفته»* که دیگر در جامعه ما خیلی هم موضوعیت ندارد.اکتفا می کنند.

 و از طرفی مهریه مانند دیگر حقوق مالی زن می تواند ابزاری برای تثبیت زندگی انان گردد.
 ولی این رسم نباید طوری باشد  که در روند زندگی مشترک بحران های خانوادگی ایجاد کند.
  در جامعه امروز ما بحث مهریه و افرادی که به هر دلیل بدنبال دریافت ان به عنوان حق قانونی خود هستند مشکل اصلی بعضی از مرد ها  می باشد.

این سنت اسلامی در زمانی  که نوسانات قیمت سکه   در  دست احاد جامعه بود ، و پیوند ها محکم تر و جامعه نسبت به  مسئله طلاق حس خوبی نداشت  و زوجه تمایل به این موضوع  از خود نشان نمی دادند کمتر ایجاد مشکل می کرد

در شرایط فعلی متاسفانه تهیه سکه با قیمت مناسب بدلیل اینکه نوسانات  قیمت  ریالی ان  در دست افرادی خاص که با استفاده از رانت  دولتی به انان  واگذار گردیده  ایجاد مشکل نموده است.

برای رفع این معضل. همینطور که در تدبین موضوعات  پرداخت  ارز از  طرف دولت سهمیه هایی مانند ارز مسافرتی.

ارزدرمان . ارزتحصیلی و .... در نظر گرفته شده است با استناد به همین موضوع دولت و بانک مرکزی نیزمی توانند سهمیه ایی از سکه های که قراراست وارد بازار ازاد شوند برای این قشر جامعه منظور گردد تا از این طریق کمک بزرگی به انان شود و در صورت تعیین سهمیه این موضوع می تواند باعث کاهش فشار به افرادی که  توان پرداخت  ان را  ندارند  موجب گردد و از این طریق  کمک به کاهش  مشکلات این قشر جامعه گردد و همچنین این روش می تواند تاثیر بسزائی در کاهش قیمت کاذب ان در بازار ایجاد نماید و‌ مدیونین  پرداخت دیه مهریه  به ظلم مظاعف دوچار نگردد و از طرفی به جرإت می توان گفت که گرانی سکه سبب ایجاد حسن ناامنی در میان مردان شده و ناسازگاری را در *زنان شوهردار بیشتر می کند دو موجب افزایش آمار طلاق.در جامعه می شود.

بی شک پیگیری دلسوزان جامعه و افراد اگاه به مسائل حقوقی  و قانون می تواند در جهت بهبود  و‌کمک‌به وضع قوانین جدید  و بهتر نمودن اوضاع فعلی و آینده تأثیرگذار باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار