اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
یک فعال کارگری:
هوشنگ درویش گفت: زمانی که پرداخت حقوق کارگران به تاخیر می‌افتد، همه برنامه‌ریزی آن‌ها برای زندگی نیز با مشکل مواجه می‌شود.
هوشنگ درویش با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: حقوق کارگران همان میزانی است که به تصویب شورای عالی کار رسیده و با توجه به شرایطی که این روزها در بازار حاکم است، حقوق کارگران برای تامین مخارج آن‌ها کافی نیست.

وی افزود: شورای عالی کار اگر بتواند از طریق کمک‌های غیر نقدی از کارگران حمایت کند، شاید شرایط اندکی بهتر شود.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان ادامه داد: در سال فقط یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه می‌دهد و در آن جلسه، حقوق کارگران مشخص می‌شود و اکنون که شرایط اقتصادی کشور تغییر کرده است، نمی‌توان مجدد افزایش حقوق را اعمال کرد.

درویش تصریح کرد: شورای عالی کار می‌تواند با برگزاری جلساتی، مصوباتی را در خصوص تخصیص کمک‌های غیر نقدی به منظور حمایت از کارگران داشته باشد تا شاید شرایط برای کارگران اندکی بهتر شود.

وی با بیان این‌که کارگران به حداقل‌ها عادت کرده‌اند، عنوان کرد: بیشتر کارگران با اضافه کاری در محل کاری خود، فعالیت می‌کنند و در این زمینه اگر کارفرماها نسبت به پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران اقدام کنند، خوب است زیرا بیشتر کارگران علاوه بر پایین بودن دستمزد، با مشکلاتی در بحث عدم پرداخت یا پرداخت با تاخیر حقوق نیز مواجه هستند.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: زمانی که پرداخت حقوق کارگران به تاخیر می‌افتد، همه برنامه‌ریزی آن‌ها برای زندگی نیز با مشکل مواجه می‌شود و در این زمینه کارگران انتظار دارند تا حداقل حقوق آن‌ها به خصوص در شرایط کنونی اقتصاد کشور، به موقع پرداخت شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار