اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
از ابتدای این دوره، پاکسازی ها با جدیت آغاز شد و به مناسبت های مختلف از قبیل استقبال از بهار و...در هر نوبت هر منطقه از 500 تا بیش از 2 هزار سرویس نخاله، جمع آوری شد و باز هم انجام می شود.
در ابتدای جلسه، که با حضور کتانباف شهردار اهواز، کعب عمیر رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی اهواز، سرهنگ پیریایی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز و تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی اهواز با برشمردن سرفصل های جلسه گفت: سازمان خدمات موتوری در این دوره با مشخص کردن نقاطی جهت دفع نخاله گام های خوبی در جهت جلوگیری از افزایش نخاله های موجود برداشته است، اما این نقاط کافی نیست و باید نقاط بیشتری هم تعریف شود.

عبدالرحیم کعب عمیر ادامه داد: بخشی از نخاله های موجود مربوط به سنوات گذشته است و با توجه به حجم بالا و امکانات محدود شهرداری، همکاری بین بخشی را می طلبد.


وی از خودروهای غیررسمی حمل نخاله به عنوان یکی دیگر از معضلات این حوزه یاد کرد و گفت: این خودروهای متخلف دور از چشم پلیس در گوشه و کنار شهر، نخاله ها را تخلیه می کنند و معضلات بهداشتی و نازیبایی های متعددی را به شهر تحمیل می کنند. از پلیس راهور هم می خواهم به این قضیه به صورت جدی ورود داشته باشند.

کعب عمیر با بیان بخشی از تجربیات خود در این زمینه ادامه داد: در دوره ای که به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری خدمت می کردم، با هماهنگی پلیس راهوراز طریق اجراییات شهرداری، خودروهای متخلف شناسایی و به پلیس اعلام می شد و آنها نیز برخورد لازم را انجام می دادند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی اهواز در پایان با اشاره به سرکشی های مکرر خود از سطح شهر بیان کرد: ضمن تشکر از اقدامات مثبت انجام شده، باید پذیرفت که تا وضعیت مطلوب فاصله داریم و لازم است شهرداری همت بیشتری به خرج دهد.

سپس شهردار اهواز با تشکر از رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی اهواز به دلیل حساسیت خاص در این موضوع اذعان کرد: بخش عمده ایی از نخاله های موجود در اطراف و داخل شهر مربوط به سنوات قبل است. به محض شروع این دوره از مدیریت شهری اقدامات لازم با دو اولویت کنترل وضعیت ناهنجار قبلی و پاکسازی نقاط آلوده آغاز شد.

منصور کتانباف در تشریح اقدامات انجام شده گفت: به همت سازمان موتوری، خودروهای حمل نخاله به GPS مجهز شدند و مکان هایی برای تخلیه نخاله در نظر گرفته شد و نخاله ریزی جدید تا حد زیادی کنترل شد. ولی هنوز مواردی از تخلف از جانب خودروهای متفرقه مشاهده می شود که لازم است سازمان حمل و نقل بار پس از اخذ مجوز لازم از شورای شهر، فراخوان ثبت کلیه خودروهای سبک و سنگین حمل بار در شهر را انجام دهد و همه خودروهای حمل بار ساماندهی شوند.

با ساماندهی، شناسنامه دار کردن و نصب GPS روی خودروهای حمل بار، اقدامات موثری همچون سامانه آژانس بار اینترنتی و...را راه اندازی کرد. در کلیه این موارد، هماهنگی با پلیس راهور امری نه تنها ضروری که الزامی است. با راهکارهای تشویقی و ایجاد زیرساخت های لازم باید رانندگان را تشویق به شرکت در این فراخوان کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای این دوره، پاکسازی ها با جدیت آغاز شد و به مناسبت های مختلف از قبیل استقبال از بهار و...در هر نوبت هر منطقه از 500 تا بیش از 2 هزار سرویس نخاله، جمع آوری شد و باز هم انجام می شود.

خودروهای سنگین شرکت نفت در مهدیس در پاکسازی ها به ما کمک می کنند (که جای تشکر دارد) اما با توجه به حجم بالای نخاله برجای مانده در گوشه و کنار شهر، نیازمند همیاری همه ارگان ها هستیم.

شهردار اهواز افزود: ضمن آنکه  مانند دوره قبلی خدمتم در شهرداری، به تدریج نخاله ها را به سمت پروژه های عمرانی هدایت کردیم تا جاییکه هم اکنون منطقه سه جهت پروژه ساحل سازی تا شیبان، منطقه هشت جهت پارک 21 هکتاری، منطقه شش برای پروژه ساماندهی ورودی شهر از سمت حمیدیه و سایر مناطق برای پروژه های دیگر خود به نخاله نیازمند هستند و در واقع اکنون نیاز به نخاله بیشتر از تولید آن است.

این مقام مسئول، ساماندهی نخاله در محل را یکی از راههای مقابله با این مشکل دانست و گفت: با توجه به حجم و هزینه زیاد انتقال نخاله ها، می توان در صورتیکه کاربری زمین اجازه دهد، از این نخاله ها جهت احداث پارک و فضای سبز استفاده کرد، چون بهترین مقابله برای حفظ زمین از نخاله ریزی مجدد، درختکاری است.

کتانباف به چشم انداز خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: نخاله های ساختمانی  مانند پسماندها صد در صد قابل بازیافت هستند و در شهرها و کلانشهرهای دیگر به عنوان سرمایه دیده می شوند. در حال تعریف پروژه بازیافت نخاله ها با مشارکت بخش خصوصی هستیم. 

سرمایه گذاری که در تهران این پروژه را با موفقیت انجام می دهد برای حضور در اهواز و انجام کار اعلام آمادگی کرده است. در این زمینه باید از تجربیات موفق شهرهای دیگر استفاده کنیم.

شهردار اهواز در پایان صحبت های خود لزوم مشارکت مردم را یادآور شد و گفت: کلیه ی این اقدامات تنها با همراهی شهروندان به نتیجه می رسد، شهر را شهروندان می سازند. باید فرهنگ والای مردم اهواز در امور شهری جاری شود تا حاکمیت قانون بیش از پیش در شهر برقرار شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار