اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
آسیا در انتظار تورنمنتی جذاب و البته عجیب؛
کنفدراسیون فوتبال آسیا چند تغییر احتمالی در خصوص برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان را در توکیو بررسی می کند.

به گزارش شوشان و به نقل از ورزش سه، در اجلاس آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در شهر توکیو، پایتخت ژاپن، بحث هایی پیرامون چند تغییر احتمالی در نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا صورت خواهد گرفت. 

این طرح ها فعلا رسمی و نهایی نشده اند اما انتشار آنها در فضای مجازی و برخی رسانه های خارجی بازخوردهای خاصی داشته است.

 

این تغییرات عبارتند از:

 

-  حذف قانون محدودکننده استفاده از یک بازیکن آسیایی


-  افزایش سهمیه بازیکنان خارجی


-  انتقال تیم های حذف شده از مرحله یک هشتم نهایی به رقابت های AFC کاپ


-  لغو قانون جدایی مناطق شرق و غرب از یکدیگر به صورتی که 32 تیم حاضر در رقابت ها بدون جدا شدن غرب و شرق در قرعه کشی مرحله گروهی قرار بگیرند و امکان همگروهی با تیم های هر کشوری وجود داشته باشد.


-  لغو بازی های رفت و برگشت در مرحله گروهی. (برگزاری این مرحله در یک کشور خاص)

 

در حالی که برخی از این موارد می تواند کمک زیادی به جذاب شدن رقابت ها کند، مورد آخر در فضای مجازی با انتقاد شدید کاربران کشورهای مختلف روبرو شده و بعید به نظر می رسد اتفاق جالبی برای مهم ترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن باشد.

 

سایر موارد از جمله حضور تیم های حذف شده از یک هشتم نهایی در AFC کاپ به انگیزه تیم ها کمک می کند و مشابه اتفاقی که در لیگ قهرمانان اروپا می افتد، حذف شدن تیم ها را یک مرحله به تعویق می اندازد.

 البته اتفاق مشابه در اروپا برای تیم های سوم گروه ها رخ می دهد در حالی که در آسیا قرار است برای تیم های بازنده مرحله یک هشتم نهایی لحاظ شود.

 

در رابطه با قوانین مربوط به بازیکنان خارجی هم به نظر می رسد که تغییرات قطعی است اما نحوه اعمال آن مشخص نیست. اینکه تعداد خارجی ها از 3 به 4 یا 5 افزایش یابد یا اینکه کلا به صورت نامحدود اجازه استفاده از بازیکنان خارجی به هر تیم داده شود، هنوز معلوم نیست. تعداد بازیکنان آسیایی مجاز برای تیم ها هم احتمالا افزایش می یابد یا اینکه محدودیت آن به صورت کلی برداشته خواهد شد.

 

همچنین بحث رقابت تیم های شرق و غرب آسیا با یکدیگر در مرحله گروهی به جذابیت های این رقابت ها می افزاید، هرچند کماکان معضلی به نام فاصله بسیار طولانی بین کشورهای خاور میانه و شرق آسیا پابرجا خواهد بود.

 

در هر صورت باید دید در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به چنین طرح هایی رای مثبت خواهد داد و آنها را از دوره های بعدی لیگ قهرمانان اعمال خواهد کرد یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار