اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
سروی: ما گفتیم زود برنگرد؛ خودش اصرار داشتر
نایب رییس فدراسیون تکواندو گفت: اینکه می گویند مصدومیت کیمیا علیزاده برای قبل بوده و با آسیب دیدگی تمرین کرده، غیرقابل باور است.

 مصدومیت شدید کیمیا علیزاده چند روز قبل از اعزام به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ آنقدر تلخ و ناامید کننده بود که همه به دنبال مقصر اصلی این ماجرا باشند. برخی بعد از به وجود آمدن این مصدومیت برای پرچمدار کاروان ایران، اصرار فدراسیون تکواندو بر بازگشت زودهنگام این ملی پوش را دلیل اصلی آسیب دیدگی دوباره می دانند.


از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر اینکه مصدومیت علیزاده از تورنمنت کره جنوبی که چند هفته قبل برگزار شد،‌ استارت خورده و در تمرینات تشدید شده، وجود دارد.


در همین راستا با زهرا سروی، نایب رییس فدراسیون تکواندو همکلام شدیم که مشروح صحبت های وی در گفت و گو با "ورزش سه" را در ادامه می خوانید.


سلامت ورزشکار را قربانی هیچ چیزی نمی کنیم


مطمئن باشید ما چیزی را قربانی سلامت ورزشکار نمی کنیم و این بخشی از کار حرفه ای ماست. اینکه تصور کنید مصدومیتی مثل پارگی رباط صلیبی از قبل وجود داشته و به آن توجه نشده، غیرقابل باور است. افرادی که این صحبت ها را مطرح می کنند، شاید اطلاعات درستی ندارند وگرنه باور اول نیست که برای یک ورزشکار چنین اتفاقی رخ می دهد و بار آخر هم نخواهد بود. در ضمن این مصدومیت ها فقط شامل تکواندوکاران نمی شود و با شایعات نباید زخم روی زخم بگذاریم.


اول کیمیا و بعد فدراسیون لطمه خوردند


بیشترین لطمه را خود کیمیا از این اتفاق خورده و بعد از آن هم فدراسیون در این شرایط ضربه بزرگی خورد. همه از این اتفاق ناراحت هستند؛ اما نباید به دنبال مقصر باشیم. من از دیشب تا به حال فقط مجبور شدم جواب حرف هایی را بدهم که همه می گویند شنیده ایم! واقعیت این است که نمی شود یک ورزشکار بعد از مصدومیت دوباره تمرین کند و ما هم چنین کاری نکردیم. کیمیا تا روز قبل از این اتفاق با انگیزه و آماده بود.


پایش را که زمین گذاشت، فریادش بلند شد


این مصدومیت حتی در حین مبارزه هم رخ نداده است. در تمرین روز یکشنبه بعد از انجام حرکات کششی، ملی پوشان تکنیک کار می کردند که در حین ضربه زدن پای کیمیا دچار آسیب دیدگی شده است. وقتی او پایش را به زمین گذاشته،‌ صدای فریادش در سالن پیچیده و بعد از انجام آزمایش متوجه مصدومیت شدید او از ناحیه رباط صلیبی شدیم.


مخالف بازگشت زودهنگام بودیم


فدراسیون تکواندو بعد از مصدومیت و جراحی سال گذشته کیمیا علیزاده هیچ وقت به او اصرار نکرد که زود برگردد. برعکس ما با این اتفاق مخالف بودیم و گفتیم که هر زمان از دکتر جراح و فیزیوتراپ خود نامه کتبی برای شروع تمرینات آوردی، اجازه تمرین به تو می دهیم. 


همین اتفاق هم رخ داد و او بعد از نشان دادن نامه تمریناتش را شروع کرد. کیمیا دختر باغیرتی است و به همین خاطر برای شروع تمرینات عجله داشت. ما که نمی توانستیم بگوییم پزشک جراح و فیزیوتراپ اشتباه کردند و نباید تمرین کنی.


هر کاری لازم باشد، برای درمان کیمیا می کنیم


فدراسیون تمام تلاش خود را برای بهبود کیمیا علیزاده می کند و هر کاری که در زمینه های درمانی از دستمان بربیاید، انجام می دهیم. هنوز زمان جراحی و مدت زمان دوری او از تکواندو مشخص نیست؛ اما امیدوارم این بار طوری درمان پای او انجام شود که با قدرت به میادین بازگردد.

منبع ورزش سه

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار