اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
محمد پور: بخش عمده ای از صنایع در خوزستان فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند.
سیدنور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در نشست خبری که امروز در اهواز برگزار شد، اکثر صنایع مستقر در خوزستان را بزرگ و ملی دانست و گفت: بخش عمده ای از صنایع در خوزستان فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند. یکی از دلایل اعتراضات و تجمعات کارگری اخیر نیز به همین مساله باز می گردد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم شکایت کارگران را در کشور دارد، گفت: استان خوزستان یک استان کارگری است و پس از تهران به لحاظ شکایات کارگری در رتبه دوم کشور قرار دارد.

همچنین در خوزستان بیش از 900هزار نفر کارگر بیمه شده داریم و در این زمینه نیز پس از تهران دارای بیشترین تعداد کارگر بیمه شده در کشور هستیم.

محمد پور در ادامه موضوع بانک ها را در ارائه تسهیلات بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: بانک ها همکاری لازم را که باید با بخش های مختلف ندارند و علی رغم تاکید استاندار خوزستان جهت همکاری با بخش های مختلف، آن ها توجه چندانی به این مسایل ندارد و در این زمینه به عملکرد آن ها گله داریم.

وی افزود: در طرح فراگیر، بانک ها در پرداخت تسهیلات بسیار نامناسب تر عمل کرده اند. در این طرح بانک های فراوانی از جمله بانک ملی، تجارت، سپه، صادرات، توسعه تعاون و... وجود دارند که در این زمینه عملکرد برخی از این بانک ها در حد صفر بوده است.

محمد پور با بیان اینکه باید اشتغال کنونی استان را حفظ کنیم، ادامه داد: اگر اشتغال فعلی که در استان وجود دارد، حفظ نشود نمی توانیم برای استان مشاغل جدید ایجاد کنیم و در این زمینه باید اشتغال موجود را حفظ کنیم. استان خوزستان مزایا و ظرفیت های خاص خود را دارد باید بر اساس این مزیت ها آموزش های لازم برای ایجاد اشتغال به نیروهای جویای کار داده شود.

وی با اشاره به بحث ابلاغ اعتبارات عشایر و روستایی به استان گفت: از صندوق توسعه ملی 1.5 میلیارد دلار به این طرح در کشور تخصیص داده شده که سهم استان از این میزان، حدود 447 میلیارد تومان و 30 درصد از این اعتبار نیز در مرکز متمرکز شده است.

در این زمینه 337 میلیارد اعتبار درون استان است که تا کنون 50 درصد از آن تخصیص داده شده و در صورت استفاده کامل از این اعتبار 50 درصد دیگر نیز تخصیص داده خواهد شد.

در کمیته فنی 2352 طرح با اعتبار 583 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر تصویب و به بانک ها ارسال شده است.

این طرح ها موجب اشتغالزایی برای 7085 نفر می شوند. از 2352 طرحی که به بانک ها ارسال شده است، تا کنون 704 طرح با اعتبار 107 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1742 نفر به تصویب بانک های استان رسیده و از این میزان حدود 75 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت شده است.

محمدپور به طرح های مشاغل خانگی اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته 320 میلیارد ریال اعتبار به این طرح ها در خوزستان اختصاص یافت که حدود 60 درصد از این اعتبار توسط بانک ها پرداخت شد.

محمد پور با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد اشتغال نیست، گفت: ایجاد اشتغال فرادستگاهی است و اگر برای مثال صنعت نفت، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و... شغل ایجاد نکنند شاهد ایجاد اشتغال نخواهیم بود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به متناسب نبودن آموزش ها با بازار کار در این استان گفت: مهارت آموزی در مناطق روستایی و محروم از پارسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

محمد پور یادآور شد: در سال گذشته بیش از 26 هزار مورد شکایت از سوی کارگران در استان داشتیم که در این زمینه  برای حدود 6 هزار مورد رای سازشی صادر شد تا مشکلی نه برای کارگر و نه برای کارفرما به وجود نیاید. 

وی درخصوص طرح اشتغال فراگیر بیان کرد: 12هزار و 380 میلیارد ریال به خوزستان با سود 18 درصد در قالب طرح اشتغال فراگیر اختصاص یافته که به 2 تا هشت درصد آن یارانه تعلق می گیرد.

محمدپور با بیان اینکه سقف پرداختی برای هر طرح در این زمینه 60 میلیارد ریال است افزود: 30 درصد اعتبارات در مرکز متمرکز شده و برای طرح های بیش از 60 میلیارد ریال باید کمیته فنی در تهران تایید کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: برای دریافت این تسهیلات متقاضی وارد سامانه کارا و پس از ثبت نام، اطلاعات این طرح ها وارد دستگاه های اجرایی می شود و پس از تصویب برای اجرا به بانک ها ارجاع می یابد. 
















نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار