اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
شهردار اهواز:
منصور کتانباف گفت: هر جا لازم است و توانایی ارائه خدمات توسط شهرداری وجود داشته باشد وارد شده‌ایم و هیچ پروژه‌ای را نیمه‌کاره نمی‌گذاریم.
امروز بازدید اعضای شورای شهر اهواز، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و شهردار اهواز از پروژه‌های آسفالت در مناطق مختلف شهر صورت گرفت که در این بازدید منصور کتانباف‌نصب شهردار اهواز اظهار داشت: در اهواز مناطقی مانند کوی علی آباد وجود دارند که در ادوار گذشته به دلایل مختلف شکل گرفته‌اند و امروز به سبب نبود خدمات مناسب در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر اهالی این مناطق نیز باید با کمک به شهرداری از به وجود آمدن توسعه نامتوازن در منطقه خود جلوگیری کنند، افزود: نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به مناطق کم‌برخوردار، توانمندسازی و بهبود شرایط آن‌ها است و مایه افتخار مسئولان نظام است که به این مناطق خدمت کنند.

شهردار اهواز بیان کرد: هرجا لازم است و توانایی ارائه خدمات توسط شهرداری وجود داشته باشد وارد شده‌ایم و هیچ پروژه‌ای را نیمه کاره نخواهیم گذاشت. متاسفانه دولت برای خدمات شهری به کوی علی آباد و آسفالت معابر آن یک ریال هم به شهرداری کمک نکرده است.

وی با اشاره به اینکه میزان درآمد شهری شهرداری از این منطقه چندین برابر کمتر از هزینه‌های پروژه‌هایی است که شهرداری در این منطقه در دست کار دارد، همچنین درباره پروژه پل ولایت گفت: این پروژه در راستای تکمیل رینگ ترافیکی پل پنجم تا کوی رمضان و اتصال آن به پل ولایت تا جاده ماهشهر است.

مشکل شهرسازی گریبانگیر مردم است

کتانباف عنوان کرد: حدود 20 سال بود که این پروژه در برنامه‌های شهرداری قرار داشت که از سال 91 بخشی از کوه برش خورد و فعالیت‌های اجرایی و پیگیری کسب مجوزها آغاز شد. پروژه در دوره مدیریت قبلی شهرداری تا 42 درصد پیشرفت کرد و اکنون این پروژه سرعت گرفته و سازه پل به اتمام رسیده که حداکثر تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این پروژه سبب خارج شدن کوی آل صافی از بن بست شده و مسیر کوی رمضان به شهرک نفت را 10 کیلومتر کوتاه‌تر می‌سازد. مسیر این پروژه از 3 پادگان نظامی عبور می‌کند که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر انقلاب، عملیات اجرایی آن سرعت گرفته است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار اهواز درباره پروژه روکش آسفالت معابر کوی ملت نیز خاطرنشان کرد: 77 هزار متر مربع روکش آسفالت در منطقه 3 شهرداری انجام شده که 28 هزار متر مربع آن در کوی علی آباد و 52 هزار متر مربع آن در کوی ملت انجام شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه روکش آسفالت همیشه به صورت غیر اصولی انجام می‌شده که در حال حاضر با بکارگیری دستگاه‌ها و نیروهای متخصص عملیات روکش آسفالت به صورت اصولی و با کیفیت در حال انجام است به گونه‌ای که تا 10 سال آینده بازدهی مناسبی داشته باشد. در این نهضت آسفالت ابتدا آسفالت معابر اصلی و سپس خیابان های فرعی بهسازی می شوند

کتانباف با اشاره به پروژه آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی کوی مهدیس بیان کرد: 27 سال است که معابر کوی مهدیس خاکی بوده و مشکل شهرسازی گریبانگیر مردم است. زیرساخت‌های کوی مهدیس شامل آب، فاضلاب و گاز به تازگی آماده شده و بلافاصله شهرداری عملیات آسفالت ریزی را آغاز کرده است.

دستگاه‌های دولتی پای کار بیایند

وی توضیح داد: اگر سایر دستگاه‌های دولتی مابقی خیابان‌ها را آماده‌سازی کنند به سرعت عملیات آسفالت‌ریزی انجام می‌شود سال‌های گذشته تعاونی‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و بخشی از پول پروانه خود را بدهکارند و بخشی پایان کار هم ندارند.

شهردار اهواز عنوان کرد: کوی مهدیس در سال 92 به اشتباه به شهرداری کوت عبدالله داده شد و 9 ماه پیش آن را به اهواز بازگرداندند که شامل 13 هزار پلاک و 85 تعاونی است. با وجود اینکه این منطقه برای شهرداری اهواز درآمد 30 میلیونی دارد اما برای شهرداری اهواز 100 میلیارد تومان تعهد ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین احداث پارک 21 هکتاری کوی مهدیس که حد فاصل میدان مادر تا میدان هجرت را شامل می‌شود از دیگر پروژه‌های شهرداری اهواز در این منطقه است. در زمینه پروژه آسفالت‌ریزی خیابان‌های اصلی و فرعی کوی ملاشیه، 25 خیابان در این پروژه آسفالت ریزی شدند.

کتانباف گفت: برای سال 97 استانداری خوزستان 30 میلیارد تومان بودجه به این منطقه اختصاص داده تا معابر آن ساماندهی شوند.

تلاش برای برخورداری همه مردم شهر از یک رفاه نسبی

رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز نیز در این بازدید تصریح کرد: به گواهی اهالی منطقه فعالیت‌هایی که در منطقه انجام شده در 50 سال گذشته بی‌سابقه است. این اقدامات سبب افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و در پی آن همبستگی و وفاداری مردم از نظام را درپی دارد.

وی افزود: همچنین از منظر دیگر می‌توان به افزایش ضریب امنیت ملی و گرفتن فرصت برای گروه‌های معاند نظام اشاره کرد. دشمن هنگامی که خلا خدمات را مشاهده می‌کند از فرصت استفاده کرده و برای منطقه از طریق جذب افرادی که نسبت به وضع موجود ناراضی هستند ایجاد ناامنی می‌کند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله فقیر و غنی را در شهر کاهش داده و توزیع منابع را به گونه‌ای انجام دهیم تا همه مردم از یک رفاه نسبی برخوردار باشند.

کمک‌های دولت تاکنون پرداخت نشده است

محمد صفری معاون عمرانی شهردار اهواز در ادامه این بازدید یادآور شد: پروژه 14 کیلومتری جاده ساحلی شرق اهواز شامل 3 قسمت است که بخش اول آن 10 کیلومتر حدفاصل استخر موج تا زرگان است.

وی با بیان اینکه در این بخش 60 درصد بستر کار آماده سازی شده و ظرف 2 ماه آینده کار آسفالت آن آغاز می‌شود، گفت: متاسفانه در چهار نقطه از جمله با مجموعه شرکت نفت، قسمتی از پادگان شهید دغاغله ارتش، متصرفین محلی و  ساخت و سازهای مسکونی غیرقانونی دچار معارض هستیم.

معاون شهردار اهواز تاکید کرد: با احداث این جاده علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن وقت مردم در مصرف سوخت و انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. این پروژه در مدت 30 ماه برنامه‌ریزی شده و تاکنون 6 ماه از آغاز اجرای آن گذشته است و قرار بود دولت برای این پروژه 7 میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد که تاکنون پرداخت نشده است.

رنج و عذاب چندین ساله از جور عدم وجود خدمات شهری

همچنین یوسفی شهردار منطقه 3 اهواز درباره آسفالت معابر علی آباد اظهار داشت: بیش از 50 سال است که مردم کوی علی آباد از نعمت آسفالت بی‌بهره هستند.

وی افزود: در ادوار مختلف 30 هزار متر مربع از معابر آن زیرسازی و آسفالت شد که با توجه ویژه شهرداری و شورای شهر اهواز به این منطقه در دو ماه گذشته 20 هزار متر مربع زیرسازی و 28 هزار متر مربع نیز آسفالت‌ریزی صورت گرفت.

شهردار منطقه 3 اهواز بیان کرد: در ورودی این منطقه نیز به منظور زیباسازی فضای عمومی یک میدان با آب‌نمای بسیار زیبایی که مشابه نمونه‌های آن در مرکز شهر اهواز وجود دارد طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: مردم این منطقه سال‌های زیادی از جور عدم وجود خدمات شهری در رنج و عذاب بودند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم خدمت کوچکی به مردم کرده باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار