اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان:
مسعود خداپناه گفت: دانشجویان و دانش‌آموخته‌های دانشگاه که در مراکز رشد و کارآفرینی فعالیت تولیدی راه‌اندازی کنند تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲ درصد دریافت می‌کنند.
ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه نشست خبری رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.

در این نشست خبری مسعود خداپناه رئیس دانشگاه با اشاره به ماموریت‌های دانشگاه علمی کاربردی اظهار داشت: رسانه‎‌‌ها نقش مهمی در بیان مسایل و ظرفیت‌های استان دارند و همگرایی دانشگاه و رسانه می تواند این مسئله را تقویت کند.

وی افزود: 2 مرکز دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در سال 96 در ارزیابی‌های کشور توانستند بین 10 مرکز برتر کشور قرار گیرند که با وجود 600 مرکز فعال علمی کاربردی در کشور، این به نوبه خود موفقیت چشم‌گیری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بیان کرد: دانشگاه در سال 96 از حیث جذب دانشجو رتبه نخست کشور را داشت و توانستیم 7 هزار دانشجو در مهرماه و 4 هزار دانشجو در ورودی بهمن جذب دانشگاه کنیم.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی دانشگاه مهارت آفرینی است و بیش از 70 درصد دانش‌آموخته‌های دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند.

خداپناه با اشاره به طراحی 4 محور برای ارتقاء کیفیت دانشگاه گفت: برای ارتقای کیفیت دانشگاه علمی کاربردی خوزستان در گام اول سرفصل‌های دروس را بروز و اصلاح کردیم و در گام دوم رشته‌ها و دروس ماموریت گرا و تخصصی شدند. در گام سوم به سمت پالایش مدرسان و بروز کردن اساتید دانشگاه پرداختیم. در گام نهایی جذب دانشجو را کیفی و مقطع زمانی جذب دانشجو را آبان ماه به مهرماه منتقل کردیم.

وی با اشاره به نیارمحور بودن جذب دانشجو اظهار داشت: رشته‌های دانشگاه براساس نیاز جامعه تعریف می‌شود و از مهرماه، در 38 رشته جدید دانشجو جذب می‌شود و رشته‌های که متقاضی نداشتند و جامعه هم نیاز نداشت حذف شدند.

این استاد دانشگاه گفت: دانشجویان این دانشگاه هم اکنون در 232 کد رشته تحصیل می کنند که از این تعداد کدرشته، 134  رشته کاردانی و 98 رشته  در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مهر امسال 15 هزار و 620 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی است.

خداپناه در مورد تسهیلات این دانشگاه گفت: این دانشگاه هر ترم پنج میلیون ریال وام تحصیلی به دانشجویان از طریق صندوق رفاه وزارت علوم می دهد که پس از دانش آموختگی می توانند بازپرداخت کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان بیان کرد: اختصاص وام 500 میلیون ریالی با سود 2 درصد برای دانشجویان کارآفرین با ظرفیت ایجاد یک شرکت یا مرکز رشد از جمله دیگر تسهیلات است.

وی گفت: اگر دانشجویان در هنگام تحصیل در فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ورزشی مقام کسب کنند از تخفیف ویژه شهریه دانشجویی برخوردار می شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره حمایت‌های دانشگاه از صنایع و تولیدات داخلی و ایجاد رشته‌های مهارتی برای توسعه تولید داخلی بیان داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های شده است و با راه‌اندازی کلینیک‌های مهارتی و کارآفرینی تولید و اشتغال، دنبال حمایت از کار و کارگر ایرانی هستیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
comment
0
0
comment نه بابا!!!پ کو!!!!من فوق لیسانسم پنج سال پ کو!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار