شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
انتشاراتی‌ها نگاه خود را نسبت به شعر و ادبیات حرفه‌ای‌تر كنند تا به راحتی بتوانند شاعران جدید را كشف كنند. چه بسا در میان شاعرانی كه هنوز اثری چاپ نكرده‌اند افرادی باشند كه آینده درخشانی دارند. این می‌تواند به نفع ناشر باشد.

شوشان : علی‌رضا شكرریز می‌گوید: كتاب‌هایی آماده چاپ دارد كه به ناشری نیاز دارند تا پیگیر شعر پیشروی امروز باشد.

اين شاعر در گفت‌وگو با ایسنا بیان كرد: چند اثر با نام‌های "هستی"، "ترانه‌ای كه با لب‌های تو حرف می‌زند" و جدیدترین اثرم با نام "لطفاً برای این یك لیوان آب كف بزنید" را آماده چاپ دارم كه دربردارنده شعرهایی از سال 75 تاكنون هستند. اما با توجه به بحث هزینه و قیمت‌های سر به فلك كشیده امروز نمی‌توان آن‌ها را برای چاپ فرستاد.

او خاطرنشان كرد: از طرفی، برخی ناشران دسته‌بندی‌هایی در شعر دارند. اما یك شاعر حرفه‌ای می‌داند كه نمی‌توان برای شعر چارچوب قايل شد چراكه شعر مربوط به انسان فرامرزی است.

شكرریز گفت: هستند ناشرانی كه حرفه‌ای كار می‌كنند اما به این دلیل كه در مكتب‌های ادبی خاصی قرار می‌گیرند هر شاعری اثر خود را به آن‌ها نمی‌سپارد. افزون بر این، شناخت ناشران از این مسأله كه پیگیر كشف شاعران جدید باشند كم است.

اين شاعر يادآور شد: ما شاعرانی داریم كه به رغم چاپ نكردن اثر در حال ورود به شعر حرفه‌ای هستند و این انتظار می‌رود كه ناشران با نگاه دقیق‌تری در جست‌وجوی این شاعران باشند.

وی تاكيد كرد: انتشاراتی‌ها نگاه خود را نسبت به شعر و ادبیات حرفه‌ای‌تر كنند تا به راحتی بتوانند شاعران جدید را كشف كنند. چه بسا در میان شاعرانی كه هنوز اثری چاپ نكرده‌اند افرادی باشند كه آینده درخشانی دارند. این می‌تواند به نفع ناشر باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار