اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
ستاره آرژانتینی در مسابقه بازی با اعداد


لیونل مسی در دقیقه 64 دیدار مقابل آلاوس، موفق شد گل شماره 6 هزار بارسا در لالیگا را به ثمر برساند.

یک دهه پیش، ستاره آرژانتینی در سال 2009 موفق شده بود گل شماره 5 هزار باشگاه را در لالیگا به ثمر برساند و حالا پس از 9 سال و 6 ماه و 17 روز توانست گل شماره 6 هزار را نیز بزند. در این یک دهه، بارسا در امر گلزنی بسیار موفق ظاهر شده و بیشتر این موضوع را مدیون ستاره آرژانتینی است. در حقیقت بین گل 4 هزار تا 5 هزار، 13 سال طول کشید تا رکورد ثبت شود.


اولین گل تاریخ بارسا توسط پاررا در تاریخ 12 فوریه 1929 مقابل راسینگ به ثمر رسید. او در آن بازی دو گل به ثمر رساند. حدود 21 سال بعد، مارکو آرلیو موفق شد گل شماره هزارم باشگاه را به ثمر برساند . او 22 سال داشت و در آن سال خیلی درخشان ظاهر شد، هر چند که به خاطر جنگ، بازی‌های آن سال تحت شرایط ویژه ای برگزار می‌شد.

در تاریخ 12 ژانویه 1964 یعنی 13 سال بعد، پدرو زابایا موفق شد در جریان پیروزی 4-0 مقابل والنسیا، گل شماره 2 هزار را به ثمر برساند. 18 سال بعد بود که کوین توانست گل شماره 3 هزار را بزند، او در تاریخ 24 ژانویه 1982 توانست در جریان پیروزی 4-3 بارسا مقابل کاستیون این رکورد را ثبت کند. بارسا در آن سال به قهرمانی لیگ نزدیک شد ولی در نهایت موفق نشد.


14 سال پس از آنکه گل شماره 3 هزار به ثمر رسید، نوبت گل شماره 4 هزار بود که در جریان پیروزی 4-1 بارسا مقابل والنسیا به ثبت رسید. دو رکورد بعدی نیز به نام مسی ثبت شد که اولی 13 سال به طول انجامید و دومی 9 سال بعد به ثبت رسید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار