شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
شوشان _ علی عبدالخانی:


وقتی آب را بر خلاف حرکت و سیر طبیعیش به مناطق دور دست  همچون اصفهان و کرمان منتقل کردند، استدلال این بود که آب نیازی صدرصد ملی است و نمی شود عده ای از هموطنان در نبود آب از بین بروند و در خوزستان آبهای فراوان به دریا ریخته بشود!.

از این بگذریم که طراحان آزمند و طمعکار ! طوری آب را بردند و منتقل کردند که امروز بسیاری از انهار و رودخانه ها بی آب ،مزارع خشک و حتی شهرهایی همچون خرمشهر و آبادان و... با مشکل آب شرب دست و پنجه نرم می کنند.

جدیداً نمایندگان با نفوذ سایر شهرهای کشور همچون علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد، در غیاب حساسیت نمایندگان مردم و نماینده ی شماره یک دولت و شاید با همراهی بعضی از آنها، فرصت تزریق آدمهای خود در پُستها و مناصب استان خوزستان را غنیمت شمرده و مشخصاً راننده و مدیر دفتر خود را به بدنه مدیریتی شرکت لوله سازی اهواز ( آنهم با عنوان عالی عضو هیات مدیره ) تحمیل می کند. در میان اخبار ناخوشایند فراوانی که خوزستان را احاطه کرده شاید گفته شود که چنین مسئله ای از اهمیت چندانی برخوردار نیست اما برعکس این تصور، این اتفاق نشان دهنده رها شدن امور موسسات استان به مبادله های رانتی و بده بستانهای پشت پرده  است وگرنه چگونه ممکن است یک راننده به صرف ارتباط با یک شخصیت پارلمانی، شهر و استان خود را رها و به‌ عضویت هیات مدیره یک مجموعه کاملاً صنعتی در می آید؟.

با این نوع انتصابات چه آینده ای در انتظار چنین شرکتهایی است؟ برای یک‌ لحظه تصور کنید که یکی از مسئولان دفتر یا رانندگان نمایندگان ما با استفاده از لابی و نفوذ فلان نماینده به عضویت هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در آید. آیا در فرض محال چنین تصوری امکان تحقق دارد؟ آیا اصفهانیها اعم از استاندار، نمایندگان، نخبگان و رسانه ها مانع تحقق چنین فرضی نمی شوند؟ اساساً نمایندگان ما از تسلط کافی بر حوزه انتخابی خودشان و سپس استانشان عاجز و ناتوانند، چه رسد به نفوذ آنها در سایر استانها.

لذا در غیاب هرگونه حساسیت و واکنش های قانونی از یک‌سو و حاکمیت منافع فردی و گروهی از سوی دیگر، حتما ادارات و سازمانها و شرکتهای بزرگ استان ما عرصه مانور مدیران اعزامی از سوی نمایندگان دیگر استانها خواهد شد؟ ایکاش مدیران رانتی که قرار است از سایر استانها به خوزستان بیایند، دارای شرایط حداقلی همچون سواد مرتبط و سوابق لازم باشند.

اظهار نظر در این رابطه را به نمایندگان بسیار بسیار عزیزمان در مجلس که حقاً و انصافاً ما به وجودشان در عرصه ملی افتخار می کنیم!! واگذار می کنیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
comment
0
0
comment خداوند به مردم خونگرم خوزستان کمک کند تا از مصایب جان سالم به در آورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار