شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
شوشان _ مرتضی موتورچی آلبوشوکه :

در مقاله پیشین به اهمیت مسایل منطقه همچون جنگ یمن ، برای منافع استراتژیک ایران اشاره کرده بودم .

همچنین پیش بینی شده بود که علی رغم ائتلاف بین المللی چندین کشور بزرگ دنیا و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و حتی استفاده از بمب های اتمی کوچک شده ، این مجاهدان پابرهنه جبهه مقاومت هستند که در نهایت پیروزند . 

پس از عقب نشینی از حدیده ، دیروز و با اعلام عدم صادرات نفت عربستان از طریق  باب المندب در پی انهدام دو ناو و نفتکش این کشور به دست همین مجاهدان  پابرهنه و نیز احتمال جدی خروج امارات از جنگ یمن صدق این پیش بینی مشخص گردید . 

در جهان امروز همه وقایع منطقه ای و حتی بین المللی چون ظروف مرتبطه هستند که اتفاقات بیرون و درون کشورها با نسبت مشخصی بر  یکدیگر تاثیرگذارند ؛ 

یا آنکه ضعف اخیر دولت ما در فروش برق به عراق و خاموشی حاصله ، ضمن از دست دادن منافع از این تجارت ،فضا را برای فعالیت عربستان در این عرصه آماده نمود ؛

کوتاه سخن اینکه منافع اقتصادی و سیاسی در فضای بین المللی در هم آمیخته است؛

بدین لحاظ اهمیت عمق استراتژیک انقلاب اسلامی ، در تامین منافع  کشور و هم زمان با موضع رییس جمهور در بستن تنگه های متعدد بر دشمن ، رخ عیان نمود. 

البته بگوییم و بگذریم که این رییس جمهور همان است که توافق با همین آمریکا را فتح الفتوحِ رفع تحریمها میدانست که خدا نازلش کرده و دیگران را کاسب تحریم میخواند و  ... ؛
 بگذریم ...

مهم گسترش فهم عمومی این نکته کلیدی است ، که مشکلات کشور ، نه از بابت تخصیص بودجه دفاعی و کسری از آن در تامین امنیت بدون مرز است که این خود البته از مهمترین نقاط قوت راهبردی است ؛ 

بلکه ریشه اصلی مشکلات ، کوتاهی تعمدیِ جریان غربگرای درون کشور یا همان بدنه جریان نفوذ در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است . 

چگونه باید گفت که مثلا رییس بانک مرکزی کل کشور که هر ۴ فرزند و همسرش مقیم خارج هستند ، خود یکی از عوامل بحران دلار است نه آنکه باید از فرماندهان جنگ اقتصادی و مجری و تئوری پرداز اقتصاد مقاومتی باشد ، وقتی مثلا در شرایط جنگی برادر جوان آقای عراقچی - معاون وزیر خارجه و مسوول پرونده برجام- را  بدون هرگونه سابقه مدیریت و به یکباره ، به عنوان مهمترین معاون خود یعنی *معاونت ارزی بله درست خوانده اید معاونت ارزی خود منصوب میکند .

درد آورتر آنکه نه کسی از بالا دست های دولتی تذکر میدهد و نه از مجلسی که ناظر دولت است واکنش در خوری دیده میشود.

از آنسو نیز  باید پذیرفت که پروژه ملت سازی جهان غربی یا Nation building و وسترنیزاسیون
در کشور ما به مدد ابتذال رسانه - سِلِب ،  رشد داشته است .

 آثار تاثیر و شکل گیری آنرا در فضای هرج و مرج رسانه ای روز کشور و نقش آن درشکل دهی به موج سازی های بی اساس چون موارد تلخ اخلاقی و نیز در بعد سیاسی ، جشنهای برجامی خیابان های شمال تهران و در دست گرفتن پانصد تومانی در کنار یک دلاری توسط  پورشه سواران و ... دید . 

عزیزان: 

 قصه جز با عزم ملی و رویکرد ساخت کشور از درون و تلاش همگانی و *اصلاح قدرت انتخاب مردم* درست نمیشود .

کاری که جز از اهل درد و ایمان و عمل بر نمی آید . هر چند  این طایفه فراوانند ، اما هنوز هم بسیارند کسانی که در خواب خرگوشی ، بهشت را همزمان با آسایش و بالش میخواهند ، حتی اگر حسین راهی کربلا باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار