اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مشکلات معیشتی و وضعیت بازار سکه و ارز در پی خروج آمریکا از برجام گفت: همه این مسائل به دنبال این است که مردم دستها را بالا برده و با فدا کردن اسلام و خط حسین(ع)، خود را حفظ کنند. اما آنها کور خوانده اند زیرا این ملت، ملت محرم، عاشورا کربلا و اهل بیت است و با افزایش فشارهای معیشتی شعار هیهات من الذله سر می‌دهند.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در خطبه نماز عید سعید قربان در اهواز اظهار کرد: یکی از چهار شبی که خداوند رحمتش را در آن سرازیر می کند، شب عید قربان است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در خطبه نماز عید سعید قربان می فرماید در این روز ذکر خدا را زیاد بر زبان جاری کنید و امروز ثوابی دارد که خداوند تنها به بنده هایی که اهل توبه و تضرع باشند، عطا می کند. ایشان با این فرمایشات می گویند که اگر توبه کنیم کلیدی در دست داریم که گنجینه های الهی را به دست می آوریم.

حاجتی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) در بخش دیگر خطبه هایشان به قربانی کردن اشاره می کند و می فرماید قربانی خود را به سه قسمت تقسیم کنید، از آن بخورید و به فقرا و صدقه بدهید.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در اسلام و سبک زندگی اسلامی خوردن و خوراندن همراه هستند و اگر این دو از هم جدا شوند و کسی تنها به فکر خوردن خود باشد فساد تولید می شود. دستورات اسلام تولید خساست نمی کند.

وی با بیان اینکه اگر اهل رحم کردن به دیگران هستید خداوند به شما رحم می کند، گفت: باید به دیگران رحم کرد و این امر یکی از دستورات دینی خداوند است که اگر به دیگران رحم و نیازمندان را اطعام کنیم خداوند به ما رحم خواهد کرد.

حاجتی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم قربانی این است که فقرا از زندگی و دارایی ما بهره مند شوند. قربانی کردن حاجیان در سرزمین منا و یا قربانی کردن مذهبی در هر جایی، بزرگداشت پرچم الهی و به اهتزاز درآوردن پرچم دینی است. بنابراین نباید از قربانی کردن به عنوان یکی از مستحبات نیک و بزرگ غافل شویم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مطلبی از یکی از پژوهشگران کشور آمریکا بیان کرد: یکی از پژوهشگران غربی از کشور آمریکا برای تحقیق به ایران من را اعلام کرد که در غرب از اطعام مادی بهره‌مند هستیم اما از اطعام معنوی بهره‌مند نیستیم و در واقعیت این هستیم .

وی ادامه داد: جامعه اسلامی به بلوغ رسیده و به معنی این است که مردم در اطعام مادی و معنوی خود فقرا و افراد نیازمند و مسکین را شریک بدانند.

حاجتی با تاکید بر لزوم انجام امر به معروف و نهی از منکر گفت: شاید ناسزا شنیدن و سیلی خوردن و آزار دیدن هم در پی امر به معروف و نهی از منکر باشد تا مشخص شود چه کسی راه خود را انتخاب کرده است.

حاجتی عنوان کرد: تنها گوسفند یا شتر قربانی نیستند و هر عملی که با آن به خداوند قرب پیدا کنیم که از مصادیق قربانی است مهمتر از گوسفند، قربانی کردن نفس العماره است. اینکه نفس را به قربانگاه ببریم بهترین نوع قربانی عنوان شده است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در روایات عنوان شده است که کشاورزان نیز گنج های مردم محسوب می شوند و کشاورزی جزو فرهنگ دینی ما است.

وی تصریح کرد: بسیاری اعتقاد دارند که در این روز نباید حواسمان را تنها به قربانی کردن گوسفند متمرکز کنیم بلکه باید خودمان را در راه حق، ولایت و ائمه و اهل بیت قربانی کنیم.

حاجتی گفت: سردار سلیمانی چه تعبیر زیبایی از رئیس جمهور آمریکا ترامپ داشت و گفت آی ترامپ قمارباز.

وی افزود: پس شما نمازگزاران که به اینجا آمدید و مقابل زیادی خواهی ترامپ مشت محکم کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادید، در واقع یک قربانی انجام داده اید.

حاجتی بیان کرد: ترامپ وقتی از برجام خارج شد اعلام کرد که برای مذاکره می آیم. یعنی حتما کسانی کاسه لیس ترامپ هستند زیرا بلافاصله فشار به قشر ضعیف جامعه و معیشت مردم و قیمت دلار و بازار سکه و ارز را رها کرده و به دنبال هم آغوشی و کاسه لیسی آمریکا می روند.

وی افزود: اف بر کسانی که باید این روزها در خط مقدم و فکر کردن به مظلومان و قربانی واقعی یعنی دغدغه ضعف ها باشند ولی به دنبال چیز دیگری هستند. ولی این ملت دیگر خواب نیست و بیدار است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه باید به ضعف ها فکر کرد، ادامه داد: خیلی از دختر و پسران به سن ازدواج رسیده و در صف شروع زندگی مشترک قرار دارند اما با این افزایش قیمت از عهده تشکیل زندگی مشترک برنمی‌آیند. همه این مسائل معیشتی و اقتصادی را رها کرده اند و به دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستند مثل این است که حل تمام مشکلات به این موضوع وابسته است و به تدریج به دنبال کشف حجاب هم خواهند بود.

حاجتی بیان کرد: همه این مسائل به دنبال این است که مردم دستها را بالا برده و با فدا کردن اسلام و خط حسین(ع)، خود را حفظ کنند. اما آنها کور خوانده اند زیرا این ملت، ملت محرم، عاشورا کربلا و اهل بیت است و با افزایش فشارهای معیشتی شعار هیهات من الذله را سر می‌دهند.  
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار