اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
شوشان خرمشهر:مجتبی رستمی فر کارگردان تئاتر متفاوت تاکسیدرمی از اهواز، با داستانی متفاوت و نگاهی خلاقانه، قصه ی حیواناتی را به تصویر میکشد که در سالهای جنگ همه آنها را فراموش کرده بودند.
رستمی فر با اشاره به اهمیت محیط زیست در تمامی دوران و نادیده گرفتن زیست بوم منطقه ای که به هر دلیلی در آن جنگ روی داده است ادامه داد: قصه مربوط به حیوانات اهلی است که در جنگ شرایط ناخوشایندی را گذرانده اند.
وی ادامه داد: از نگاه دیگری به جنگ پرداخته ایم،چرا که فقط انسان ها نبوده اند که در جنگ آسیب دیده اند.
رستمی فر با اشاره به درک متفاوت خوزستانی ها به خصوص آبادان و خرمشهر از جنگ گفت: ما شرایط واقعی را دیده ایم، از نزدیک جنگ را لمس کرده ایم و حالا از زوایای دیگر و متفاوت تر از باقی هنرمندانی که جنگ را لمس نکرده اند کار کنیم، چرا که تاثیرات جنگ از این استان به خصوص دو شهر مذکور برچیده نشده است.
کارگردان تاکسیدرمی ضمن ابراز ناراحتی از نبود فضای آکادمیک هنری در استان خوزستان گفت: یکی از آرزوهایم خواندن تئاتر در دانشگاه است تا اصولی و حرفه ای آنرا بیاموزم، اما به دلیل نبود دانشگاه در استان موفق به ادامه راه در مسیر آکادمیک نشده م، امیدوارم متولیان  فرهنگ و هنر برای این مقوله فکری کنند تا بتوانیم آموزه های خود را به صورت اصولی و اساسی طبقه بندی کرده و به کار بگیریم.
وی در ادامه گفت: امیدوارم جشنواره دفاع مقدس که به شکل مبتکر ای به جشنواره مقاومت تغییر نام داده است همه ساله پربارتر از همیشه باشد، و همواره هنرمندان تلاش کنند تا دغدغه جدیدی برای مخاطب هنر ایجاد کنند، و ذهن پرسشگر برای مخاطب پرورش دهیم.
رستمی فر در پایان اجرای خود را تقدیم مردم خرمشهر کرد و گفت: این اجرا متعلق به مردم خرمشهر است چرا که بهترین و دراماتیک ترین نمایش خود را در کوچه پس کوچه های همین شهر در 8 سال دفاع مقدس با تلخی تمام اجرا کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار