شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
با حضور وزیر کشاورزی پروژه آبياری تحت فشار قطره ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بيوض اهواز به بهره‌برداری رسيد.
امروز در سفر محمود حجتی به استان خوزستان پروژه آبياری تحت فشار قطره‌ای در راستای صرفه‌جویی در آبیاری نخیلات و مزارع در منطقه بيوض اهواز به بهره‌برداری رسيد.

هدف از بهره‌برداری از پروژه آبياری تحت فشار قطره‌ای در شهرستان اهواز، افزایش تولید محصولات با کمک ارتقای راندمان کاربرد آب و همچنین کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد تولید محصول در سطح است.

اعتبار اين پروژه ١٨ ميليارد و ١٧٨ ميليون ريال است که پنج ميليارد ريال آن توسط بخش خصوصی هزينه شده است. با اجرای اين پروژه حدود چهار هزار متر مکعب آب در هر هکتار ذخیره می شود. 

این طرح با مجموع مساحت 240 هکتار متعلق به شرکت دام گستران کانون است و در آن سیستم آبیاری تحت فشار موضعی به مساحت ۶۸.۱۸ هکتار و سیستم بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک به مساحت۱۷۲ هکتار اجرا شده است. 

امروز بخش آبياری قطره‌ای این پروژه به بهره‌برداری رسید و بخش آبیاری با سیستم بارانی آن نیز حدود ٩٥ درصد پيشرفت فيزيكی دارد و در شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار