اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
وزیر جهاد کشاورزی:
حجتی: کمتر نخیلاتی در استان خوزستان توسط سیستم‌های نوین، آبیاری می‌شوند. امیدواریم با توسعه این سیستم‌های نوین شاهد افزایش بهره وری در مصرف آب باشیم.
به گزارش شوشان طرح آبیاری تحت فشار قطره ای نخیلات روستای بیوض شهرستان اهواز در سطح 68 هکتار همزمان با 39 طرح دیگر در سطح سه هزار هکتار روز پنجشنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

 محمود حجتی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبياری تحت فشار قطره ای که  در اهواز برگزار شد اظهار کرد: پرورش خرمای برهی در بخش‌هایی از خوزستانبا توجه به اینکه خیلی نمی‌توانیم در بازاریابی خارجی خرمای برهی خوزستان موفق عمل کنیم و جایی را برای آن در بازارهای خارجی ایجاد کنیم، خیلی علاقه‌مند به توسعه پرورش انبوه خرمای برهی در خوزستان نیستیم.


حجتی افزود: باید خرماهایی که بازارپسند هستند و می‌توان برای آن‌ها بازارهای صادراتی را پیدا کرد، در استان خوزستان پرورش داده شوند. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از استاندار خوزستان بابت پشتیبانی و حمایت‌هایی که از بخش کشاورزی در خوزستان انجام داده است نهایت تشکر را دارم و امیدوارم این حمایت‌ها موجب توسعه و رونق هرچه بیشتر کشاورزی در خوزستان شود.

وی با بیان اینکه باید بحث سیستم‌های نوین آبیاری در منطقه تکثیر شوند، ادامه داد: کمتر نخیلاتی در استان خوزستان توسط سیستم‌های نوین، آبیاری می‌شوند. امیدواریم با توسعه این سیستم‌های نوین شاهد افزایش بهره وری در مصرف آب باشیم.

حجتی تصریح کرد: مردم باید بدانند که در کشور ما ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و اشتغال وجود دارد و در این زمینه نیز کارهای خوبی در حال انجام است.

وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، افزایش تولید محصولات به وسیله بالا بردن راندمان کاربرد آب و نیز کاهش هزینه ها و افزایش عملکرد تولید محصول است.

به گفته مسوولان حاضر در این برنامه اعتبار این پروژه ١٨ میلیارد و ١٧٨ میلیون ریال بوده که پنج میلیارد ریال آن از سوی باغداران هزینه شده است.

گفتنی است با اجرای این پروژه حدود چهار هزار متر مکعب در هر هکتار آب ذخیره می شود.
طرح روستای بیوض به مساحت مجموع240 هکتار بوده که در آن سیستم آبیاری تحت فشار موضعی به مساحت 68.18 هکتارو سیستم بارانی کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک به مساحت172 هکتار اجرا شده است.

گفتنی است همزمان با بهره برداری از این طرح در اهواز ، 39 پروژه آبیاری تحت فشار دیگر نیز در این روز در سطح سه هزار هکتار در خوزستان به بهره برداری رسید که میزان صرفه جویی آب در این طرح ها 12 میلیون متر مکعب در هر فصل زراعی است.























نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار