اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
6 ماه حقوق نگرفتند؛
کارگران شرکت کیسون پیمانکار اجرای طرح قطار شهری اهواز ، در اعتراض به پرداخت نشدن 16 ماه حقوق خود روز شنبه برای ساعاتی درب کارگاه این پروژه را بستند.
یکی از این کارگران که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: با تعدادی از کارگران شرکت کیسون حدود سه ماه پیش تسویه حساب شد اما 30 درصد مطالبات آنها تاکنون پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: سایر کارگران حدود 16 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند، تحمل این شرایط بسیار سخت است زیرا زندگی خانوادگی و معیشت این افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

این فرد با اشاره به غیر انسانی خواندن این امر تصریح کرد: طلب کارگران جزء دیون ممتازه به شمار می رود از همین رو انتظار داریم مدیرعامل قطار شهری اهواز نسبت به این مساله حساسیت بیشتری نشان دهد و درصدد احقاق حقوق ما بر آید.

یکی دیگر از کارگران تصریح کرد: در زمان مدیرعامل سابق قطار شهری اهواز با استفاده از ماده 13 قانون کار حقوق معوق کارگران توسط کارفرما پرداخت و از طلب پیمانکار کم شد.

به گفته وی کارگران با مشکلات مالی مواجه شده اند بسیاری از آنها خودرو و وسایل زندگی خود را برای گذران زندگی فروخته اند و بسیاری دیگر در تامین هزینه های معیشتی روزمره خود درمانده اند. 

مدیرعامل قطار شهری اهواز چندی پیش نیز گفت: قرار است منابع مالی به پیمانکار داده شود و شرکت نیز پس از آن مکلف به اولویت قراردادن پرداخت حقوق کارگران است.

شهرام شاهین زاده افزود: اختلافاتی با پیمانکار پروژه داریم که برای حل در شورای عالی فنی کشور مطرح شده است. 

وی با طرح این مطلب که پروژه ظرف چند روز آینده مجددا فعال می شود گفت: پروژه قطار شهری تا اسفند سال گذشته فعال بود در این مدت 2.5 کیلومتر ریل گذاری و یک کیلومتر عملیات حفاری تونل انجام شد.

گفتنی است که 13 سال پیش که کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، مجریان نوید روزهایی در آینده نزدیک برای کاهش بار ترافیکی در شهر اهواز را دادند اما تنها ثمره آن تاکنون حفاری هایی در نقاط مختلف شهر، هدر رفت مبالغ هنگفت و البته بدهی 16 ماهه کارگران فعال در این پروژه بوده است.

در طول 13 سال گذشته یکی از مهم ترین معضلات این پروژه کش و قوس های بسیار در پرداخت حقوق کارکنان شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) بوده است به طوریکه به گفته کارگران این شرکت درحال حاضر پرداخت حقوق آنها 16 ماه به تعویق افتاده است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار