اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: حرف "A" در برچسب انرژی، نشانه کمترین مصرف انرژی و بیشترین بازدهی است و مردم سعی کنند به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، وسایل برقی که دارای رتبه مصرف انرژی "A" هستند را خریداری کنند.
حسن کریمی اظهار کرد: حرف "A" در برچسب انرژی، نشانه کمترین مصرف انرژی و بیشترین بازدهی است و مردم سعی کنند به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، وسایل برقی که دارای رتبه انرژی "A" هستند را خریداری کنند.

وی با بیان این‌که خاموش کردن لامپ‌های اضافی، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است، افزود: شهروندان اهوازی به منظور حفظ و پایداری شبکه برق در راستای رفاه و آسایش سایر شهروندان، الگوی مصرف را رعایت و لوازم پرمصرف برقی را در ساعات اوج مصرف خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: در ساعات پیک، مصرف برق و بار شبکه بالا است و برای آنکه شاهد خاموشی نباشیم مردم باید در این ساعت‌ها الگوی مصرف را به درستی رعایت کنند.

کریمی عنوان کرد: به منظور حفظ و پایداری شبکه برق در راستای رفاه و آسایش بیش از پیش شهروندان، نکات آموزشی که کارشناسان برق در این مدت از طریق رسانه‌های جمعی توصیه کرده‌اند، از سوی مردم به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، برچسب انرژی امروزه در اغلب کشورهای جهان وجود دارد و مصرف کننده را با میزان کارآیی هر یک از وسایل انرژی‌بر خانگی آشنا می‌کند. همچنين اطلاعات مشترک در همه وسايل و اطلاعات اختصاصی مربوط به هر وسيله انرژی‌بر را در اختيار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. برچسب انرژی دارای قسمت‌های مختلفی است و هر قسمت نشان دهنده اطلاعاتی در خصوص دستگاه مربوطه است.بخش‌های اوليه برچسب انرژی كه در تمامی وسايل انرژی‌بر خانگی مشترک است، به ترتيب نمايانگر علامت تجاری شركت سازنده، نام شركت سازنده و مدل دستگاه است. بخش چهارم برچسب مصرف انرژی كه از اهميت خاصی نيز برخوردار است به وسيله ۷ حرف لاتين از A تا G درجه‌بندی شده است كه هر يك از حروف معرف درجه‌ای از كارآيی دستگاه است. حرف A نشانگر بيشترين بازدهی و حرف G نشان دهنده كمترين ميزان بازدهی دستگاه است. بنابراين هرچه رتبه دستگاه بيشتر باشد، كارآيی آن نسبت به ميزان انرژی كه مصرف می‌كند بيشتر است. مصرف كنندگان می‌توانند در هنگام خريد وسايل انرژی‌بر خانگی با توجه به رتبه دستگاه موردنظر از ميزان كارايی و بازدهی آن آگاهی يابند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار