اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
نشست خبری فقهی سرپرست بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر و بهشتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر صبح امروز دوشنبه،5شهریور ماه در ساختمان شبکه ی بهداشت برگزار شد. حاصل نشست با بهشتی و فقهی، و گزارش اقدامات و عملکرد انجام شده در بیمارستان و مراکز در مانی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات اصحاب رسانه و بازدید از بیمارستان،اطلاعاتی است که در ادامه ی مطلب خواهید دید.
شوشان خرمشهر:نشست خبری فقهی سرپرست بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر و بهشتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر صبح امروز دوشنبه،5شهریور ماه در ساختمان شبکه ی بهداشت برگزار شد.
 
حاصل نشست با بهشتی و فقهی، و گزارش اقدامات و عملکرد انجام شده در بیمارستان و مراکز در مانی و پاسخگویی به سوالات و ابهامات اصحاب رسانه و بازدید از بیمارستان،اطلاعاتی است که در ادامه ی مطلب خواهید دید.

-شبکه ی بهداشت و درمان شبکه ای قدیمی است که از کوی بهروز تا کفیشه (۴۵ کیلومتر بعد از خرمشهر)را پوشش می دهد و مراکز درمانی قرار گرفته در این محدوده متراکم نیستند.
-بعد از طرح تحول سلامت کمکهای خوبی به وزارت بهداشت و درمان هم از نظر تامین هزینه ها و هم نیروی مورد نیاز صورت گرفت.
-با توجه به کمکهای صورت گرفته فعالیتهای عمرانی چشمگیری در مراکز درمانی استارت خورد که برخی از انها نهایی شده و برخی در دست اجرا هستند.
-اورژانس جدیدی در بیمارستان ولیعصر با اعتبار ۳/۵میلیارد تومان راه اندازی شد و در حال بهره برداری است که در سطح منطقه بی نظیر است.
مشخصات اورژانس
-اورژانس ۲۰۰۰ متر زیر بنا دارد.
-تا کنون برای راه اندازی آن ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.
-در حال حاضر یک سالن بزرگ با 22تخت در حال خدمات رسانی است.
-بزودی سالن بزرگ دیگری با 30تخت تجهیز خواهد شد.
-بخاطر اینکه خرمشهر،شهری مرزی است 12اتاق ایزوله با تمام امکانات در این قسمت آماده شد.
-علاوه بر زایشگاه بخشی تحت عنوان اورژانس مامایی خواهیم داشت.
-بخش رادیولوژی دیجیتال،آزمایشگاه مخصوص اورژانس(به غیر از ازمایشگاه مرکزی)،اتاق احیا با 12تخت،2تخت احیا مخصوص اطفال،بخش سوختگی،بخش رفاهی برای پرسنل،اتاق پزشکان،اتاق تزریقات وریدی و عضلانی در دو بخش جداگانه برای خانمها و آقایان
پروژه های جدید:
-تاسیس لابی بیمارستان با نمازخانه و استراحتگاه برای همراه بیمار(پیمانکار این بخش مشغول به کار شده به همین خاطر ورودی بیمارستان تغییر کرده است.)
-درمانگاه شهید عسگری که ساختمانی سه طبقه با ۴۰اتاق است با اعتبار ۳ میلیارد تومان از دیگر پروژه های عمرانی میباشد.
-احداث بخش زنان و زایمان جدید،با دو میلیارد تومان که در حال خدمات رسانی است و بخش زایمان این مرکز بسیار مدرن است و ۴متخصص زنان در این قسمت مشغول به کارند و در کنار آن بخش جراحی زنان افتتاح شده و در حال خدمت رسانی است.
-تاسیس و ساخت موتورخانه،لاندری،تصفیه ی فاضلاب و امحاء زباله با اعتبار دو میلیارد تومان.
-خرید و نصب رادیولوژی دیجیتال،اکو،تست تنفس،نوار مغز
-ساخت مرکز شیمی درمانی.البته نکات و ایرادات فنی این بخش باید رفع شود و در ساخت و تاسیس این بخش امدادگران عاشورا بسیار تلاش کردند.
-قرار است مرکز قلب ،جنب بیمارستان شهید موسوی راه اندازی و تاسیس شود و اکنون به مرحله ی گود برداری رسیده و اعتباری بالغ بر ۱۴نیلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده که در صورت تکمیل یکی از مراکز اصلی و مهم در سطح کشور و قطب برای ارجاع بیماران از شهرهای دیگر خواهد بود.این مرکز قرار است به دو بخش آنژیو،دو آی سی یو قلب و آی سی یو جراحی مجهز شود.
آمار پایگاه های فوریت های پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی در خرمشهر
فوریتهای پزشکی:
۶ پایگاه در خرمشهر
یک پایگاه جاده ای(خرمشهر-اهواز)
یک پایگاه در جزیره مینو
یک پایگاه در کفیشه

مراکز بهداشتی درمانی:
۱۳ مرکز بهداشتی درمانی موجود است.
۲ مرکز شهری
۴ مرکز شهری-روستایی
۲ مرکز روستایی

خانه های بهداشت:
۲۲ خانه ی بهداشت در خرمشهر مشغول به کار هستند،۲ خانه ی بهداشت دیگر هم ساخته شده که بعد از آموزش نیروها راه اندازی می شوند.
و در حال حاضر مشغول آموزش بهورزان آبادان،خرمشهر و شادگان هستیم.
*با کمک های وزارتخانه تعمیرات اساسی 15خانه ی بهداشت و ۵ مرکز درمانی را انجام دادیم.

یکی از اقدامات اساسی انجام شده ثبت اطلاعات خانوار روستایی بود.در این قسمت اطلاعات ۱۴ هزارو ۴۵ نفر ثبت شد که به طور کل ۶۳۵۴۵ نفر تا کنون در سامانه سلامت ایرانیان ثبت شده اند.

-در بحث ویزیت دندانپزشکی دانش آموزان،در سال گذشته 15000دانش آموز در طرح وارنیش فلوراید ویزیت شدند که دانشکده ی علوم پزشکی آبادان(شهرهای آبادان،خرمشهر،شادگان)رتبه اول را در این زمینه کسب کرد.

-بیمارستان در حال حاضر ۴ تخت آی سی یو دارد که چند روز آینده ICU شماره ی 2بیمارستان راه اندازی می شود و 10تخته خواهد شد.

طرح ها و برنامه های پیش بینی شده

-بهسازی اتاق عمل(دانشکده این طرح را مصوب کرده و پیمانکار تعیین شده است.)
تعبیه ی هواساز و تهویه ی اتاق عمل(اعتبار در نظر گرفته شده برای بهسازی 6اتاق،مبلغ یک میلیارد و 200میلیون تومان میباشد.)

-گسترش بخش سی سی یو در حال مطالعات فنی(در حال حاضر بیمارستان مجهز به 6تخت CCU است.)

-گسترش بخش توریسم درمانی (کمک به درآمدزایی و تحول اقتصادی)

-تبدیل اورژانس سابق به آی پی دی(کمک به طرح توریسم درمانی)
-درمانگاه جنب سینماونخل که سالهاست بلااستفاده مانده،برای تبدیل مرکز جراحی محدود در نظر گرفته شده است و این بخش نیز میتواند در طرح توریسم درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

-راه اندازی واحد فیزیوتراپی

با اینکه قانونا به دلیل اینکه خرمشهر از نظر رتبه بندی در گروه ب قرار دارد،نمی شود از امتیاز پزشک مقیم استفاده کرد،اما طبق اظهارات فقهی از در آمد اختصاصی مبادرت به جذب پزشک مقیم شده و در اکثر رشته ها متخصص مربوطه در شهر مقیم است.

*پایگاه خبری شوشان:علیرغم همه ی اقدامات موثر انجام شده و در دست اقدام در بیمارستان ولیعصر(عج) ،برای شهرستان خرمشهر یک بیمارستان کافی نیست...
هر چه تعداد مراکز درمانی کمتر باشد،کاهش کیفیت خدمات ملموس تر است و هر چه فشار کار برای پرسنل بیمارستان بیشتر باشد،کادر درمان کارایی کمتری خواهند داشت و فشار عصبی بیشتری را متحمل میشوند و قطعا این در برخورد با بیمار و همراه بیمار نمود خواهد داشت.
شهرهایی مانند امیدیه که جمعیت کمتری نسبت به خرمشهر دارند از تعداد مراکز درمانی بیشتری برخوردارند.
بیمارستان شهید موسوی بعد از دو سال،از نظر فیزیکی و فراهم امدن تجهیزات پیشرفت خاصی نداشته است.
با وجود اینکه در طرح های اجرا شده و در دست اجرا طبق گفته ی مسئولین بیمارستان،وزارت و منطقه آزاد همکاری داشته اند اما از منطقه ازاد برای پیگیری ساخت بیمارستان دوم خرمشهر با توجه به جمعیت شهر و نزدیکی به مرز شلمچه و حضور اتباع خارجی،انتظار بیشتری داریم.

گزارش : رویا اکبری 
عکس :محمدرضا یونس زاده









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار