اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری با تاکید بر این که باید تعامل هنرمندان و دولت به طور مستمر ادامه داشته باشد گفت: این حق مسلم هنرمندان است تا از دولت مطالبه‌گری کنند اما این کار آن‌ها باید به دور از سیاه نمایی و احساسات بی‌اساس باشد.
رضا کیانی اظهار کرد: دولت وظیفه بسترسازی، هدایت، حمایت و نظارت را در حوزه فرهنگی و هنری بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: فعالیت‌های هنری باید از جانب رسانه‌ها حمایت شوند تا بخش خصوصی به حضور در فعالیت‌های هنری ترغیب شود و از فعالان عرصه هنر حمایت کند. همچنین با توجه به ظرفیت‌های خوبی که بخش عمران و صنعت در خوزستان دارد ارتباط میان صنعت و هنر باید تقویت شود. 

مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری تصریح کرد: این که همه نگاه‌ها به اداره ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا میراث فرهنگی و گردشگری معطوف باشد و بخواهیم بدون توجه به زیرساخت‌ها فقط از آن‌ها انتظار داشته باشیم صحیح نیست. 

کیانی افزود: این یک انتظار عقلانی نیست که بسیاری از راه‌های نرفته در اندک زمانی طی شود و در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد باید در صحنه حاضر شوند و بخش خصوصی نیز باید به حمایت از هنرمندان تشویق شود. 

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به اطلاع‌رسانی، اطلاع‌یابی، نقد و کنش‌گری بپردازند و دولت نیز به طور هم زمان بستر مناسب را برای حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر فراهم کند. 

این فعال فرهنگی گفت: با توجه به هویت و پشتوانه غنی خوزستان از حیث تاریخی و هنری امیدواریم که در عرصه‌های مختلف هنری حرف برای گفتن داشته باشیم اما این امر به شرط این که تعامل هنرمندان و دولت به طور مستمر ادامه داشته باشد، محقق خواهد شد. 

 کیانی ادامه داد: در این زمینه می‌طلبد تا سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های صنفی در استان شکل بگیرد تا از سیاه نمایی‌ها و برخورد‌های احساسی جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار