شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سازماندهي نيروي انساني موردنياز جهت تدريس در پايه ششم ابتدايي خردادماه انجام مي‌شود.

رحمن فلاحي در گفت‌وگو با ايسنا اظهارداشت: شناسايي آموزگاران واجدالشرايط جهت تدريس پايه ششم انجام شده‌است. اولويت انتخاب جهت تدريس در اين پايه با معلمان پايه چهارم و پنجم است.

وي با بيان اين‌كه جهت استقرار ساختار آموزشي و تربيتي نظام  3 ـ 3 ـ 6 در آموزش و پرورش استان كارگروه‌هاي اجرايي در سطح اداره كل، مناطق و نواحي تشكيل شده‌است، افزود: همايش آگاهي بخشي ويژه روساي ادارات، معاونان آموزشي و كارشناس مسئولان ابتدايي، با حضور نويدادهم دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش، در سال گذشته برگزار شد.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همايش 500 نفري مديران مدارس براي تبيين برنامه استقرار ساختار 3ـ3ـ6، تهيه بروشورهاي آگاهي‌بخشي و توزيع آن‌ها بين مديران و معلمان استان، بهره‌مند شدن از صدا و سيماي خوزستان در جهت آ‌گاهي‌بخشي جامعه و اولياء با حضور مديركل آموزش و پرورش و دبير كميته اجرايي از اقدامات آموزش و پرورش براي استقرار نظام آموزشي و تربيتي 3 ـ 3 ـ 6 است.

فلاحي اظهارداشت: اطلاع‌رساني از طريق جرايد و مطبوعات استان، اجراي طرح تعامل اوليا خانه و مدرسه جهت آگاهي‌بخش به اوليا دانش‌آموزان پايه پنجم، برنامه‌ريزي جهت طرح موضوع با ائمه جمعه و جمعات استان، مطرح كردن موضوع در شوراي آموزش و پرورش استان و تشكيل شوراهاي شهرستان از ديگر فعاليت‌هاي آموزش و پرورش در اين زمينه است.

وي گفت: برگزاري جلسه با 700 نفر از مديران مجتمع‌هاي آموزش و پرورش در جهت آگاهي‌بخشي در زمينه تحول در آموزش و پرورش و استقرار نظام 3 ـ 3 ـ 6، تدوين شيوه‌نامه اجرايي و ابلاغ به ادارات توابع استان و توزيع 5 هزار و 800 جلد كتاب راهنماي چگونگي استقرار اين نظام در بين مديران از اقدامات آموزش و پرورش در اين زمينه بوده‌است.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان توزيع 5 هزار و 800 جلد سند تحول در آموزش و پرورش در بين مديران، برگزاري اجلاس 800 نفري مديران تحت پوشش برنامه‌هاي هوشمندسازي و توجيه سند بنيادين و انعقاد تفاهم‌نامه مابين مديركل آموزش و پرورش و روساي ادارات تابعه را از ديگر فعاليت‌هاي آموزش و پرورش عنوان كرد.

فلاحي با بيان اين‌كه جشن ورود به پايه ششم براي دانش‌آموزان پايه پنجم اسفندماه سال 90 به صورت هماهنگ و سراسري برگزار شد، افزود: تشكيل 10 تيم 10 نفره جهت بازديد از فضاي مدارس در سطح استان و شناسايي مدارس نيازمند تامين فضا، ارسال استاد مربوطه به مدارس نيازمند به ساخت و تغيير كاربري به اداره‌كل نوسازي مدارس استان از ديگر اقدامات انجام شده آموزش و پرورش در اين زمينه است.

وي اظهارداشت: همچنين تشكيل تيم‌هاي كارشناسي با همراهي كارشناسان تيم‌هاي نوسازي جهت تاييد نهايي فضاها و حضور آن‌ها در كل مدارس استان از 19 فروردين‌ماه، از مهمترين اقدامات آموزش و پرورش در استقرار نظام آموزشي و تربيتي 3 ـ 3 ـ 6 است.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تغيير و اضافه‌شدن 2 عنوان كتاب به مجموع كتب پايه ششم گفت: 2 عنوان كتاب به نام‌هاي كار و فناوري و پژوهش و تحقيق به كتب پايه ششم ابتدايي اضافه مي‌شود. همچنين سال تحصيلي آينده محتواي كتب درسي پايه دوم ابتدايي هم تغيير مي‌كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار