شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰

با تصویب محسن مومنی شریف (ریيس حوزه هنری) آیین‌نامه اعتبارات حوزه‌های هنری سراسر کشور ابلاغ شد.به نقل از عمومی حوزه هنری خوزستان، مومنی شریف در این آیین‌نامه با اشاره به جهت‌گیری مراکز استانی بر تولیدات بیش‌تر در دو سال گذشته بر رعایت اهداف و سیاست‌های حوزه هنری و آموزش و پرورش هنرمندان متعهد تاکید و تعاریف زیر را به مدیران مراکز استان‌ها، ارايه كرده است.

اهداف حوزه هنری: تولید آثار فاخر دینی و پروش و آموزش هنرمندان متعهد.

سیاست‌ها در چهار بخش: جریان‌سازی، مواجهه با مسايل و اتقضائات روز، شاخص‌سازی و توجه به نسل جوان.

تبیین اولویت‌های تولید آثار در پنج عنوان: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و اخلاق، تمدن اسلامی و عدالت و پیشرفت.

قالب‌های هنری: ادبیات، کتاب، سینما، نمایش، انیمیشن و بازی، هنرهای تجسمی و موسیقی.

اثر هنری شاخص: حامل یک یا چند پیام از پیام‌های اصلی انقلاب اسلامی است، مخاطبان داخلی و خارجی انبوه داشته باشد، متعهد به موضوعات و مسايل اصلی و عمده نسل امروز باشد و کیفیت از مرحله طراحی تا پایان اجرا در آن تعریف شده باشد.

از دیگر ویژگی‌های آیین‌نامه بودجه سال 91 می‌توان وضوح بیش‌تر و تمایز جدی‌تر با فعالیت‌های سایر نهادهای فرهنگی و هنری استان، تمرکز بر تولید و توزیع آثار فاخر ماندگار، توجه جدی به فرامین مقام معظم رهبری و توزیع متوازن اعتبارات به شهرستانها را برشمرد.

همچنین این آیین‌نامه با اشاره به پیاده‌سازی و بهره‌وری سامانه مجازی مدیریت برنامه‌های مراکز استانی در سال 90 به کارگیری این سامانه را نوآوری و تجربه‌ای تازه در رسیدن سریع‌تر و شفاف‌تر به اهداف سند چشم‌انداز در قیاس با دیگر دستگاه‌های هنری کشور دانسته است.

یادآوری می‌شود امسال هفتمین سالی است که اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با تدوین آیین‌نامه اجرایی برای انسجام در برنامه‌ها و فعالیت‌های تولیدی و آموزشی مراکز استانی اقدام می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار