اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
۷۰ هزار بیمار ام اس در کشور زندگی می کنند که ۳۰ هزار بیمار قابل درمان هستند و این درحالی است که ایران بالاترین شیوع بیماری را در خاورمیانه دارد.
عضو کمیته پیشگیری و درمان بیماری ام اس وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای ۷۰ هزار ایرانی به این بیماری، گفت: این بیماری ارتباط زیادی با استرس دارد و جهت طی روند درمانی، بیمار نیازمند محیط آرام است.

به گزارش ایسنا، محمد باغبانیان در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه این بیماری ارتباط زیادی با استرس دارد و برای اینکه روند درمانی بیماری ام اس طی شود نیازمند محیط آرام است، تصریح کرد: وجود دیدگاه‌های اشتباه در مورد این بیماری در گذشته موجب شده تا بیماران ام اس نتوانند وارد جامعه شوند و باید این اشتباهات را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه بیمار ام اس دوست ندارد بیماری خود را مطرح کند، خاطرنشان کرد: افسردگی در بیماران ام اس شایع است و متاسفانه اطلاعات غلط موجب بروز طلاق و فروپاشی خانواده این بیماران می‌شود.

عضو کمیته پیشگیری و درمان بیماری ام اس وزارت بهداشت، تصریح کرد: سن شایع بیماری ام اس، جوان و بین سن ۲۲ تا ۲۴ سال است و این بیماری بیشتر در میان بانوان رایج شده و همین مسئله موجب می شود تا مشکلاتی ایجاد شود.

باغبانیان با اشاره به اینکه بیماری ام اس مجموعه خانواده را درگیر می‌کند، از رسانه‌ها خواست تا اطلاع رسانی درستی ارائه دهند؛ چرا که در برخی موارد شاهد دامن زدن رسانه‌ها به بیماری ام اس هستیم.

وی با بیان اینکه بیماری ام اس ناتوان کننده است و موجب خستگی زیاد بیمار و عدم تعادل می‌شود، گفت: در ۸۵ درصد مواقع، ام اس به صورت رفت و برگشتی به وجود می‌آید و بیشتر موارد این بیماری بدون نیاز به درمان خوب می‌شود. هدف از درمان نیز این است که نگذاریم بیماری وارد مرحله ثانویه شود.

این متخصص نورولوژی با اشاره به اینکه تشخیص بیماری ام اس دشوار نیست، گفت: ۷۰ هزار بیمار ام اس در کشور زندگی می کنند که ۳۰ هزار بیمار قابل درمان هستند و این درحالی است که ایران بالاترین شیوع بیماری را در خاورمیانه دارد.

در ادامه، رسول ظفرمند - مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس را تحت پوشش داریم، گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ قلم دارو برای این بیماران ثبت شد که ارزش ریالی این داروها ۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین سیستم درمانی، سلامت و مردم بیشتر شود تا به درمان بهتر بیماری‌ها کمک کند، افزود: ۳هزار و ۲۰۰ بیمار ام اس در استان مازندران وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، میزان شیوع بیماری در استان را ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه شیوع این بیماری در استان رو به افزایش است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار