اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از برگزاری ۴ هزار و ۵۵۰ برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان خبر داد.
سردار محمد علی‌پور در سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان که امروز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه عاشورا یادآور راهپیمایی عظیم انقلاب اسلامی در عاشورای سال ۵۷ است، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا که به معنای زیر بار ذلت نرفتن و فداکردن هر آنچه که خدا به انسان داده برای بقای دین و کرامت انسانی است.

وی ادامه داد: با نگاهی به سختی‌ها و شیرینی‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس متوجه می‌شویم که با اتکا به نکته فرهنگ عاشورا توانستیم انقلاب را به چهل سالگی برسانیم. همان گونه که عاشورا در هر سال تکرار می‌شود موضوع دفاع مقدس هم چنین است. دفاع مقدس که امروز برای نجات بشریت حوزه جغرافیایی خود را وسعت بخشیده و ملت‌های مظلوم منطقه را از زیر یوغ استکبار بیرون می‌آورد.

علی‌پور اضافه کرد: عبرت گرفت از دفاع مقدس و یادگار گذاشتن آن مفاهیم برای نسل‌های آینده یکی از ضرورت‌هاست. ما که دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک کردیم، راحت می‌توانیم آن را برای نسل آینده به ودیعه بگذاریم. اگر این کار را نکنیم دیگران آن را انجام داده و نشانی غلط به جوانان می‌دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان عنوان کرد: به دستور استاندار خوزستان در حال تدوین نقش شهرها در دوران دفاع مقدس توسط ادارات کل و فرمانداران هستیم. در این راستا نزدیک به ۳۷ تفاهم‌نامه نوشته شده است. همچنین در آستانه تشکیل ستاد تدفین شهدا در استان خوزستان هستیم که از این به بعد خاکسپاری، جانمایی و بارگاه‌سازی پیکر شهدا به استان‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه شش کمیته گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۴ هزار و ۵۵۰ برنامه را در استان خوزستان اجرا می‌کنند، گفت: این برنامه‌ها توسط نیروهای مسلح، صدا و سیمای استان خوزستان و آبادان، کمیته ایثارگران، کمیته فرهنگی ورزشی و ... تدوین شده است.

علی‌پور درباره آخرین وضعیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان گفت: فرآیند ساخت موزه چهار ساله شد و در نهایت پیمانکار کار از سوی تهران به ما معرفی شد اما بنیاد حفظ آثار خوزستان کارفرمای باغ موزه خواهد بود. با بیست میلیارد تومان بودجه‌ای که استانداری خوزستان به باغ موزه تخصیص داد، آماده شدیم که آن را به مناقصه بگذاریم که این کار با همکاری معاون عمرانی استانداری خوزستان به سرانجام رسید. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار