اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی، پنج خدمه یک شناور صیادی خارجی را که در نخستین ساعات روز سه شنبه بدون مجوز قانونی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس شده بودند، بازداشت کردند.
سردار عبدالله نظرپور در گفت و گو با ایرنا افزود: این شناور در حال صید در صیدگاه های سرزمینی کشورمان بود که با ورود مقتدرانه مرزبانان دریایی جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت غیرمجاز آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی بدون اشاره به تابعیت خدمه این شناور صیادی خارجی افزود: بازداشت شدگان پس از تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند ضمن آنکه شناور آنان به یکی از پایگاه های دریابانی خوزستان هدایت شد.

در سال جاری این نخستین بار است که صیادان خارجی بدون مجوز قانونی، وارد صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی ایران شده و مبادرت به صید آبزیان دریایی کردند.

پارسال دست کم سه مورد گزارش از ورود غیرمجاز چند شناور صیادی خارجی در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس در محدوده آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران دریافت شده بود.

محاکم قضایی منطقه پس از بررسی این پرونده ها و اخذ تعهدنامه از خدمه شناورها و پرداخت جریمه، احکام آزادی آنان را صادر کرد.

پیش تر برخی شناورهای صیادی بنادر خوزستان نسبت به فعالیت غیرمجاز شناورهای صیادی خارجی و صید بی رویه در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده بودند.

سه هزار فروند شناور و قایق در ناوگان صیادی خوزستان فعال هستند و سالانه 47 هزار تن ماهی و میگو صید می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار